Nasser Ishtayeh/Flash90

הקורונה בצה"ל: "חולה 95" הוא קצין שביקר בקריה; אימוני המילואים הופסקו

צה"ל הודיע כי חולה מספר 95 הוא קצין המשרת בקריה, ופרסם כי ב-1 למרץ שהה בחנות "כוורת" שבבסיס בין השעות 13:50-13:30. לאחר הערכת מצב בראשות מפקד זרוע היבשה הוחלט כי כל אימוני המילואים שתוכננו לשבועות הקרובים מבוטלים עד פסח

צה"ל עדכן אמש כי חולה מספר 95 בקורונה הוא קצין צה״ל אשר חזר מחו״ל. מדובר בחולה המאומת השלישי בצה״ל. "יודגש, כי עם חזרתו ארצה הוא לא נדרש בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. לאור הופעת תסמינים חשודים ולאחר אימות מעבדתי אובחן כחולה בנגיף ואושפז במצב קל, במקביל בוצעה חקירה אפידמיולוגית במסגרתה מופו כלל אנשי יחידתו שבאו עימו במגע, קיבלו על כך הודעה והוכנסו לבידוד", נמסר מצה"ל.

צה"ל הודיע היום כי בהמשך לפרסום משרד הבריאות לגבי מסלולו, החולה שהה בחנות ״כוורת״ שבבסיס מטכ״ל ב-01.03.2020, בין השעות 13:50-13:30. כל מי שהיה בחנות הנ״ל באותן השעות נדרש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות וחיל הרפואה. הבידוד חל עד יום ראשון הקרוב, 15.03.2020, כולל. יוציין שכלל המגעים הצבאיים הקרובים של החולה אותרו ותודרכו.

בתוך כך, לאחר הערכת מצב בראשות מפקד זרוע היבשה, אשר כללה את מפקדי האוגדות הרלוונטיים ומפקדים נוספים, החליט מפקד הזרוע על השהיית אימוני המילואים עד לאחר חופשת חג הפסח, בהתאם להערכת המצב המשתנה, זאת לאור השתלשלות האירועים בהתגוננות מדינת ישראל מפני נגיף הקורונה.

מדובר צה"ל נמסר כי "החלטה זו נשקלה בכובד ראש והתקבלה מתוך רצון לשמר את כשירות צה״ל, תוך עמידה במחויבות שבין צה״ל לאנשיו במילואים בתמיכה במשפחותיהם בעת הנוכחית. נדגיש כי אימוני מילואים ייחודיים יאושרו באופן חריג ופרטני על ידי מפקד הזרוע. בנוסף, יתבצעו מאמצים לאמן מסגרות אלו בהמשך השנה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו