צילום: מארק ניימן לע"מ

המשותפת המליצה פה אחד על גנץ: "פחות מאהבת מרדכי – בעיקר משנאת המן"

הרשימה המשותפת תומכת פה אחד בהטלת הרכבת הממשלה על גנץ, מדובר בתקדים היסטורי, שכן בפעם הראשונה רשימת בל"ד הלאומנית ממליצה על מפלגה ציונית להרכבת הממשלה. "ניהלנו מגעים עם כחול לבן ודיברנו על כל מיני סוגיות, גם המדינית", אמר עודה


צפו: דברי עודה אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

נציגי הרשימה המשותפת המליצו היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן ריבלין על יו"ר כחול לבן בני גנץ כמועמדם להרכבת הממשלה, ההמלצה הייתה פה אחד וכללה גם את רשימת בל"ד אשר התנגדה למהלך עד הרגע האחרון. יו"ר המפלגה איימן עודה אמר בבית הנשיא כי הם החליטו להמליץ פה אחד להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ: "מבחינתנו זה מאבק על הלגיטמיציה שלנו, וככל שנהיה יותר חזקים אף אחד לא יוכל להתעלם מאיתנו".

"ניהלנו מגעים עם כחול לבן ודיברנו על כל מיני סוגיות, גם המדינית. דיברנו למשל על תוכנית ענקית כלכלית, על מיגור האלימות בחברה ערבית", אמר עודה והוסיף: "בחלק מהדברים הסכמנו ובחלק עדיין יש פער. אין הבטחות של ממש, אבל יש כיוונים מאוד חשובים".

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת: "אם גנץ יילך לממשלת אחדות לאומית אנחנו נהיה המתנגדים העיקריים. אם גנץ רוצה להקים ממשלת מרכז-שמאל אז אנחנו ממליצים עליו. אנחנו רוצים ממשלת מרכז-שמאל, וכל 15 חברי הרשימה המשותפת אכן ממליצים. אבל זה פחות ממקום של אהבת מרדכי אלא בעיקר משנאת המן".

עודה סיפר על ההתלבטויות שהיו במפלגה לפני ההמלצה: "בקרב הרשימה המשותפת היה ויכוח לא קל. ישבנו עד חצות, התווכחנו, לחלק מהחברים שלנו לרבות מפלגת בל"ד הייתה עמדה מאוד ברורה שהיא מתנגדת לכל המלצה. יחד עם זאת, בל"ד קיבלו החלטה אמיצה שמבחינתם העיקר זה אחדות הרשימה המשותפת, העיקר לכבד את החלטת הרוב".

יו"ר בל"ד ח"כ מאנס שחאדה אמר בבית הנשיא: "גם אנחנו רוצים להחליף את נתניהו – זה לא סוד, גם אנחנו חלק מהעם הזה שרוצים להחליף את נתניהו, את המדיניות שלו. למרות הקושי – החלטנו שנלך עם הרשימה המשותפת כדי לתת סיכוי לשנות את המציאות לטובת כולנו".


צפו: דברי יו"ר בל"ד בבית הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ כנסת

אחמד טיבי ציין בפגישה עם הנשיא כי "עד אתמול בלילה, כל המפלגות ברשימה המשותפת התלבטו אם לתמוך בגנץ, אבל בסוף החלטנו להצביע נגד דרכו של נתניהו והכרענו הכרעה קשה שאף אחד לא בטוח שהיא הנכונה – אבל עשינו את הדבר האופטימלי בנסיבות אלה". טיבי הוסיף: "אנחנו נהיה נגד ממשלת קורונה שבה מפיץ הגזענות בנימין נתניהו נותן הוראה לצותת לטלפונים. זה דבר חסר תקדים. אלה אלמנטים פאשיסטים של ניצול חוקים בעת משבר, ואז גם דוחים את המשפט שלו".

קודם לכן הגיעו נציגי הליכוד להמליץ על ראש הממשלה נתניהו לכהונה נוספת ונציגי כחול לבן שהמליצו כמובן על יו"ר מפלגתם, בני גנץ. שר התיירות יריב לוין שהצג על הליכוד אמר לנשיא המדינה: "אנחנו גאים להיות כאן היום אחרי הישג וניצחון משמעותי בבחירות. אנחנו מייצגים את המספר הגדול ביותר של בוחרים למעלה מ1,300,000 בוחרים שהצביעו עבור הליכוד. אנחנו כמובן ממליצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה".


צפו: השר לוין אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת

ח"כ משה בוגי יעלון התיחס להצעת רה"מ נתניהו לגנץ: "עצם העובדה שזה קרה הבוקר, בניסיון אולי למנוע מסיעות שמתכוונות להמליץ על בני גנץ – מעוררת חשדות". בנוסף, אמר: "לנוכח מה שמתפתח בשעות האחרונות – לא יכול להיות שמי שעומד בפני משפט יפעל באופן כזה שיערער את אמון הציבור".


צפו: דברי יעלון אצל הנשיא. צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת

כעת, לאחר המלצת המשותפת, ההכרעה עברה למגרש של מפלגת ישראל ביתנו – שלא ברור עדיין כיצד תנהג.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריך ביבי ששונאי ישראל ומבקשי השמדתם קוראים לך המן!!!!!! ואוי לך גנץ שהטרוריסטים קוראים לך מרדכי!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו