Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "גם בעת חירום – כחול לבן ממשיכה בשת"פ עם תומכי טרור"

ראש הממשלה על העימות עם כחול לבן בכנסת: "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם". עוד הוסיף: "אני קורא לכחול לבן להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו מתייחס הערב (רביעי) לעימות עם כחול לבן על הקמת ועדות הכנסת ואומר כי "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם. בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור".

"העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות. בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל, תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה".

"בנוסף", ממשיך נתניהו, "אני קורא לכחול לבן להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו – זה מה שהמדינה צריכה וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

כזכור, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פיזר היום את מליאת הכנסת, בעקבות אי ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדות. ההצבעה בנושא לא תתקיים היום, ובשלב זה עבודת הכנסת תקועה. בעקבות זאת, כחול לבן הודיעה כי תעתור מחר לבג"ץ נגד השבתת הכנסת: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג״ץ כדי לעצור את הטירוף", נמסר מכחול לבן.

לפני נעילת הישיבה אמר אדלשטיין: "ביליתי לא מעט שעות גם אתמול וגם היום בניסיון להגיע להסכמה בין סיעות הבית. הצעתי גם פשרה שלדעתי הייתה יכולה לעשות "התחל" לעבודת הכנסת כבר עכשיו, אולי אפילו בשעות האלה. כל המאמצים האלה לא נשאו פרי, הפשרה שלי נדחתה ולכן לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא הזה להצבעה במליאה".

"אני מאוד מקווה וגם פונה לנציגי הסיעות שיושבים כאן, וחלקם גם ראשי סיעות, שלפחות על התהליך תהיה הסכמה. אנחנו צריכים, תחת המגבלות, לנהל גם דיון כי כל נושא שיש בו הצבעה יש זכות לחברי הכנסת לקיים דיון אישי וגם לקיים הצבעה. את ההצבעה אנחנו נמצא דרכים לקיים, דיון זה עניין מורכב יותר לכן אני מאוד מבקש שהסיעות יסכימו לפחות על איך אנחנו עושים את זה".

"גם לי מאוד לא נעים שראיתי עכשיו חברי כנסת שלא יכולים להיכנס למליאה אבל אלה ההנחיות. למען הסר ספק יתקיים כל ההליך הדמוקרטי וכל הפיקוח הפרלמנטרי ברגע שאנחנו נהיה ערוכים לכך. אין לי כל כוונה למשוך את הנושא הזה", דברי אדלשטיין.

בלשכת יו"ר הכנסת חשפו את הצעת הפשרה שלו לפיה להקים ועדה מסדרת כבר היום, כאשר עד לשבוע הבא היא תהיה פריטטית ולאחר מכן הנושא יובא להכרעת המליאה. מטרת ההצעה היא לאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי באופן מיידי, כאשר בשבוע הקרוב שתי המפלגות יוכלו לנסות להגיע להסכמות, ובכל מקרה הנושא יוכרע בתוך ימים ספורים בלי לפגוע בפיקוח על עבודת הממשלה. בימים אלו הכנסת תוכל להתארגן על אופן קיום הדיון וההצבעה תחת מגבלות הקורונה.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה. אמרתי במהלך כל היום לנציגי המפלגות: אל תחשבו על הכותרת של העיתון, תחשבו על הציבור. לא יקרה כלום אם במהלך שבוע אחד תהיה ועדה פריטטית ובינתיים נכין את מליאת הכנסת לאפשרות קיום דיון והצבעה". עוד נמסר כי, נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות הרלוונטיות, בכוונתו של אדלשטיין להביא את הנושא להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ מזמין אליו כעת את חברי הכנסת של כחול לבן בקבוצות של עשרה בכדי לעדכן אותם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת. גנץ כתב לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה- מרצ: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש".

"פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת – לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון. תודה שהגעתם והמתנתם – נמשיך במאבק החשוב הזה בראש ובראשונה בכדי לשרת את אזרחי ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שהצבעתי כחול לבן הם פשוט שיקרו ורמסו בזה שהבטיחו שלא תהיה להם שום מגע ושיח עם המשותפת. הליכוד צדק לגנץ אין ממשלה בלי אחמד טיבי. מילה אצלהם זה אבטיח עם גרעינים . או חצילים .

מנוע השנאה והכעס אין קשה ממנו בעולם!!! רק בורא עולם חבל על הזנן לכולם!!!!!

עדר רווי שנאה והסתה כארס רע מסוכן עם קנאה הם מוכנים להכול.. לנו נשארה רק תפילה!!!!!

גם בשעת חרום – ביבע לא מפסיק להסית איש באחיו.

אין לי בדל של ספק שההוא שמכריז את עצמו כמצביע כחול לבן – לא באמת הצביע להם,
הוא נשמע אדיוט למדי ולפי סגנון הכתיבה מקסימום הצביע ליכוד עם לא עוצמה יהודית.

יוסף
למה ההתנשאות הזו וכי אין הדיוטים שמצביעים כחול לבן
בפרט שלרוב מצביעי ליכוד ועוצמה יהודית אין שגיאות כתיב..
תחשוב על זה אולי בשבת עם גרעיני אבטיח

ליוסף המתוחכם ראשית תבדוק את שגיאות הכתיב שלך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו