Yonatan Sindel/Flash90

הליכוד: "אם כחול לבן ידיחו את יו"ר הכנסת – המגעים לאחדות ייפסקו מייד"

מפלגתו של ראש הממשלה במתקפה על יו"ר יש עתיד: "הסיבה האמיתית שלפיד מתעקש על הדחת יו"ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות ולהעביר חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח איראן". כחול לבן: "האולטימטומים מראה שנתניהו גרור לבחירות רביעיות"

"אם כחול לבן ידיחו את יו״ר הכנסת, המגעים לאחדות ייפסקו מייד" – כך נמסר היום בהודעה רשמית של הליכוד. לטענת המפלגה, "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות. זה יהיה צעד של חוסר אחריות מזעזע בזמן מגיפת הקורונה העולמית, שלא הייתה כמותה במאה השנים האחרונות. מה שאזרחי ישראל רוצים עכשיו זה שלא נעסוק בהדחות אלא נאחד כוחות".

בהודעה שבו על ההצעה אותה חשף ראש הממשלה אתמול: "הצעת האחדות המוסכמת עם ״כחול לבן״ קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה. בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו״ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי ״הליכוד״. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי 'כחול לבן. לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

עוד הסבירו כי, "הסכם הגיוני זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים. ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו״ר כנסת לעומתי. יאיר לפיד יודע זאת. הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו״ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח איראן".

לטענת הליכוד, "חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר. זה לא יאומן. בשום דמוקרטיה אין חוקים כאלה. צעדים אלה יביאו לזעם ציבורי עצום ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית, דווקא בעת שאנו חייבים להתאחד למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. אם כחול לבן ידיחו את יו״ר הכנסת, המגעים לאחדות ייפסקו מייד. כחול לבן יהיו אחראים לתוצאות".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות גם בשיאו של משבר שמחייב את כולנו לפעול למען אזרחי ישראל בממשלה ובכנסת. מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת – וכך יהיה גם הפעם".

כזכור, רבעיית ההנהגה של כחול לבן נפגשה ביום שישי וסיכמה כי "בשבוע הקרוב ייעשה כל מאמץ לפתוח את הכנסת והוועדות ולהתחיל לעבוד כדי לסייע לאזרחי ישראל מול המשבר הכלכלי כתוצאה ממגפת הקורנה. חברי ההנהגה של כחול לבן מקווים ומאמינים שבג"ץ יורה לעלות להצבעה את פתיחת ועדות הכנסת ואת יו"ר הכנסת".

לאחר הפגישה כתב גנץ בפייסבוק כי "ביום ראשון נגיע לבית המשפט העליון ונדאג שיו"ר הכנסת ונתניהו שחצו קווים אדומים השבוע – יביאו להצבעה באופן מיידי את הקמת ועדות הכנסת ומינוי יו"ר". עוד הוסיף: "אני מתחייב – לא תהיה בישראל ממשלה שתפגע במוסדות הדמוקרטים, לא תקום פה ממשלה שמתעמרת במערכת המשפט או "מדלגת" על הליכי משפט – גם לא בעת חירום".

 

אלדשטיין: "אם אוחלף – יהיו בחירות רביעיות"; זוהר: "כחול לבן מטורפים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם לנו מותר לעמוד על עקרונות

ולחבור לערבים זה לא קו אדום- צביעות

מר גאנץ הנכבד החברים שלך בוגי ולפיד אין להם כבר אמון בך, הם נתנו לך כמה הזדמנויות וספק גדול אם בכלל יתנו לך לעמוד בראש פעם נוספת , קח יוזמה ותן להם את ספסלי האופוזיציה , תבחר לך קבוצה טובה של 8-9 חכי"ם ותעברו לתמיכה בממשלה שהליכוד יקים תוכלו לתרום לטובת העם והמדינה במצב קשה זה ורק אז האפשרויות שלך תהינה מובטחות יותר .

גנץ תמיד רץ לבית המשפט, גם הוא מבין שתמיד בית המשפט יהיה לטובת השמאל.
בדיוק לכן צריך להגביל את הדיקטטורה המשפטית.

גנגסטרים
חזקים במילים איומים והפחדות
ואפסים במעשים
בדיוק כמו עם עזה

אני לא מצליח להבין למה הליכוד חושבים שכחול לבן צריכים לוותר על היושב ראש?
זה זכותם המלאה מכל בחינה חוקתית מוסרית ודמוקרטית ברגע שיש רוב להחלפה!
במיוחד כשאדלשטיין מתנהג כעבריין שלוחו של הנאשם מבלפור.

רף הלחץ בליכוד עולה,
לאט לאט הלחץ של כחול לבן מתחיל להשפיע ,
השערה שלי – בקרוב נראה התקפלות מצד הליכוד ואז ממשלת אחדות תקום.

כאילו שהיה סיכוי באמת לאחדות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו