צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בריטניה: הנסיך צ'ארלס חלה בקורונה: "אי אפשר לקבוע ממי נדבק"

בית המלוכה אישר כי יורש העצר בן ה-71 נדבק בנגיף. הנסיך נכנס לבידוד בביתו בסקוטלנד: "צ'ארלס סובל מתסמינים קלים - לא יודעים ממי הוא נדבק". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון, הורה אמש על החמרת הנחיות ההתגוננות נגד נגיף הקורונה בשטח המדינה

יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס אובחן היום (רביעי) כחולה בנגיף הקורונה. מבית המלוכה נמסר כי "הנסיך סובל מתסמינים קלים – אולם מצבו טוב. הוא ממשיך לעבוד מביתו – בדיוק כפי שעשה במהלך הימים האחרונים". הדוברים מטעם בית המלוכה הוסיפו: "אי אפשר לקבוע ממי נדבק הנסיך, זאת משום שהשתתף במספר רב של אירועים בשבועות האחרונים מתוקף תפקידו הציבורי".

בבית המלוכה הרגיעו את הציבור, ומסרו כי "המלכה אליזבת בריאה. הפעם האחרונה שנפגשה עם בנה הייתה בתחילת החודש". הנסיך שוהה בבידוד ביתי בסקוטלנד יחד אם אשתו, הדוכסית מקורנוול קמילה פרקר בולס. הדוכסית מקורנוול נבדקה אף היא מחשש שנדבקה בנגיף אולם התוצאות חזרו שליליות. על פי חלק מהדיווחים, צ'ארלס נפגש עם מלך מונקו שאובחן גם הוא כחולה בנגיף.

הנסיך בן 71, ולפיכך הוא נמצא בקבוצה בסיכון גבוה יחסית. בימים האחרונים ביטלו בני משפחת המלוכה הבריטית, בהם המלכה אליזבת והנסיך צ'רלס, את השתתפותם בשורה ארוכה של אירועים, כדי להימנע מהידבקות בנגיף.

בבריטניה יש דאגה הולכת וגוברת מקצב ההדבקה וממספר המתים ההולך וגדל, ביום שני הודיע ראש הממשלה בוריס ג'ונסון על סגר דומה לזה שהטילו מדינות כמו צרפת, ספרד ואיטליה, בניסיון להרחיק אנשים זה מזה ולהאט את התפשטות הקורונה. בבריטניה חוששים שהממלכה נמצאת במסלול הבטוח להפוך למוקד האסון הבא, אחרי איטליה וספרד.

אתמול דווח בבריטניה על 87 קורבנות נוספים מהנגיף, מה שהעלה את מניין המתים הכולל מהמחלה בממלכה ל-422, בעוד מספר הנדבקים זינק ל-8,077. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון, הורה אמש על החמרת הנחיות ההתגוננות נגד נגיף הקורונה בשטח המדינה. במסגרת המגבלות החדשות, אזרחי המדינה מונחים שלא לצאת מהבית אלא לצרכי הצטיידות במזון, תרופות, יציאה לעבודה או פעילות ספורט אישית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו