הבעל מנגן בחצר הקודש מודז'יץ • הרה"ח ר' יעקב וולס ז"ל

בירושלים נפטר השבת הר' יעקב וולס ז"ל מזקני חסידי מודז'יץ בעיר • עוד זכה להסתופף בצל הקודש לפני כשבועיים במעמד ההקפות שניות • באמצע תפילת שחרית בביהכנ''ס 'החורבה' התמוטט ונפטר

אבל כבד ירד על חסידות מודז'יץ עם צאת השבת, אז נודע דבר הסתלקותו של הרה"ח ר' יעקב וולס ז"ל מזקני החסידים בירושלים.

ר' יעקב ז"ל נולד ביום כ"ה תשרי תרפ"ו לאביו הרה"ח ר' אברהם ז"ל מיקירי קרתא דירושלים, בהיותו צעיר לימים השתתף באחד הטישים שערך כ"ק אדמו"ר הרה"ק בעל 'אמרי שאול' ממודז'יץ בירושלים, כל הטיש היה מהופנט על דמותו האצילית של האדמו"ר, ומאז אותו טיש נקשרה נפשו לחצר הקודש מודז'יץ ולאדמור"י בית מודז'יץ.

כל ימיו גם ביומו האחרון השכים קום לבית הכנסת להיות מעשרה ראשונים שמקבלים שכר כולם, ומעולם לא הקדימו אדם, מלבד היותו משתתף קבוע בשיעורי תורה ועוסק בתורה תמידים כסדרן, היה מכבד את ה' מגרונו בתפילה בהשתפכות הנפש, ונמנע על הבעלי מנגנים הוותיקים בחצר הקודש מודז'יץ, למרות שחצה את גיל הגבורות היה משתתף קבוע בשמחות ובטישים בחצר הקודש מודז'יץ, חסידי מודז'יץ מעידים הבוקר באוזני כותב השורות, כי לא זכור להם אירוע בחסידות שר' יעקב נעדר ממנו.

במוצאי שמחת תורה האחרון הביע את רצונו להגיע ליטול חלק במעמד הנורא הוד – הקפות שניות המסורתיות בחצר הקודש מודז'יץ, ואכן בניו מלאו אחר מבוקשו והביאוהו אל המעמד, בו זכה להשתתף ולהתרגש יחד עם המון העם, ובעצם זו היתה פרידתו מכ"ק אדמו"ר ממודז'יץ שיבלחט"א.

בערב שבת קודש (נח) עלה לבית בתו תחי' לביקור ובאותה הזדמנות העביר לה את הצוואה, בבוקר יום השבת התפלל כהרגלו במנין ותיקין בביהכנ"ס 'החורבה', עודנו עומד ב'קריאת שמע' התמוטט לפתע והשיב את נשמתו לבוראה.

הלוייתו יצאה אמש (מוצ"ש) מבית ההלוויות שמגר בראשות כ"ק אדמו"ר ממודז'יץ שליט"א משפחתו וקהל חסידי מודז'יץ לעבר הר המנוחות.

בן 87 היה בפטירתו, הותיר אחריו בנים ובנות וצאצאים רבים ההולכים בדרכיו וממשיכים את מורשתו בתורה ובעבודת השי"ת.

יהי זכרו ברוך

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחיו הרה"ח ר' מאיר צוי וולעס שליט"א מחשובי חסידי תולדות אהרן

תיקון טעות ,צבי ולא צוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו