צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חילקה 534 דו"חות על תפילה בניגוד לתקנות משרד הבריאות

מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-144 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-44 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב. עד כה בוצעו כ-76,550 ביקורים למבודדים. כמו כן נרשמו עד כה 14,907 דו"חות, וכן הוצאו צווי סגירה ל-97 בתי עסק

משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ הלאומי לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה, לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש. פעילות המשטרה לפיקוח ואכיפה מתבצעת בכל רחבי הארץ מהיבשה, מהאוויר ומהים, במגוון אמצעים וכוחות שיטור.

בעקבות ההחלטה לתגבר את משטרת ישראל ב-700 חיילי צה"ל נוספים (כ-1400 בסה"כ), בשעות אלו מתחילה קליטתם, תדרוכם ופעילותם של החיילים המתגברים לצד עשרות אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול, זאת במטרה להרחיב את הנוכחות במרחב הציבורי ולחזק את המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

עד כה נפתחו במשטרה 144תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 44 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן, עד כה נרשמו ע"י המשטרה 14,907 דו"חות, בחלוקה הבאה: הפרת חובת בידוד- 151 דו״חות. הפרת חובת דיווח על בידוד למשרד הבריאות– 12 דו״חות. הפרת הוראת גורם מוסמך לשהות במקום בידוד מטעם המדינה- 4 דו״חות. סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 580 דו"חות. הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנה 5(א) – 497 דו"חות. הפעלת חנות בדרך של פתיחה לציבור – 65 דו"חות. יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות – 10,939 דו"חות. שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר – 1,966 דו"חות. תפילה בניגוד לתקנות – 534 דו"חות. איסורים נוספים שנקבעו בתקנות – 159 דו"חות.

מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-76,550 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 97 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות.

בתוך כך, במוקד המשטרה התקבל בשעות הצהריים דיווח, לפיו צעיר כבן 22 תושב נתניה שהנו חולה מאומת בנגיף הקורונה, הפר את הנחיות משרד הבריאות ויצא מביתו ככל הנראה לכיוון ירושלים. בפעולות מהירות שביצעה המשטרה, הצליחו השוטרים לאתר אותו לפני זמן קצר בתוך מבנה בליבה של שכונת מאה שערים.

השוטרים שלבשו חליפות מיגון, הרחיקו מפתח הבית את התושבים והסקרנים, הודיעו לו כי הוא חולה מאומת וכי הוא מפר הנחיות צו בריאות העם, והוציאו אותו בניידת משטרה מהאזור על מנת למנוע סכנה לבריאות הציבור ולהמשך חקירת נסיבות הפרת הצו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים עוד דוחות שיהיה לכסות נזקים לקופת המדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו