Avshalom Sassoni/Flash90

מנכ"ל מ' הבריאות על החזרה ללימודים: "חושב שבשלב הזה צריך להמתין"

משה בר סימן טוב טען כי "ילדים יכולים להיות מחוללי הדבקה כי הם מדביקים ונדבקים מהר, יהיה צורך לחכות עם זה כדי לראות שהצעדים הראשונים שננקוט לא מייצרים תבערה בהדבקה". על הבדיקות: "מקבל את הביקורת, אנחנו נגיע גם ל-30 אלף"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב העריך היום (חמישי) כי החזרה ללימודים לא תהיה כל כך קרובה. "כולנו מסתכלים על מדינות אחרות, וכרגע אין עוד מדינה שממש הכריזה על חזרה לבתי הספר", אמר בריאיון ל'ווינט'. "אפילו דרום קוריאה, שכולם נושאים את עיניהם אליה, עדיין לא החזירה את המסגרות לשגרה. אני חושב שבשלב הזה צריך להמתין עם זה לפחות לפאזה הבאה".

בר סימן טוב הדגיש כי בסופו של דבר ההחלטה תלויה בפוליטיקאים, אך "מהסתכלות ריאלית, שלוקחת בחשבון את העובדה שילדים יכולים להיות מחוללי הדבקה כי הם מדביקים ונדבקים מהר, יהיה צורך לחכות עם זה כדי לראות שהצעדים הראשונים שננקוט לא מייצרים תבערה בהדבקה", כדבריו.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "בסך הכל אנחנו נמצאים בשלב שהתמונה התייצבה". לדבריו, "אנו צריכים לראות אם התייצבות הימים האחרונים היא תוצאה של החגים ואנשים שלא נבדקו מספיק, ולכן תהיה לנו עלייה בימים הקרובים, או שיש פה באמת איזושהי התחלה של שינוי במגמה", אמר. "בסך הכל אנחנו רואים התייצבות גם במספר החולים במצב קשה, שזה דבר חשוב מאוד בפני עצמו, כי בסוף הם אלה שאנחנו דואגים לתת להם את הטיפול הטוב".

על נושא הבדיקות אמר כי "אני מקבל את הביקורת שאנו צריכים להשתפר בהרבה דברים. אנחנו עושים את כל הדברים האלה תוך כדי מלחמה בהרבה חזיתות מבלי שיש לנו זמן להיערכות. אני גם מסתכל על זה שאנחנו משתפרים. עלינו במספר הבדיקות, ישראל במקום השלישי או הרביעי בעולם במספר הבדיקות. עשינו את העלייה הזאת ואנחנו נמשיך ונכפיל את מספר הבדיקות".

"אנחנו נגיע גם ל-30 אלף", טען בר סימן טוב. "הגענו ל-10 אלף ונגיע גם ל-15 אלף. אנחנו מתמודדים עם בעיות שכולם מתמודדים איתן. כשהייתה בעיית מטושים לכל העולם הייתה בעיית מטושים, כשהייתה בעיית ריאגנטים – לכל העולם הייתה בעיית ריאגנטים, כשיש בעיית עובדים וציוד במעבדות – לכל העולם יש. אנחנו מתמודדים יותר טוב עם רוב הבעיות שמתמודדים איתן העולם, ואנחנו נמשיך להשתפר. אנחנו לא אומרים שהכל מצוין. צריך לקצר את משך זמן קבלת הבדיקות ולסגור את המעגלים יותר מהר, ואנחנו עובדים על הדברים האלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו