Mendy Hechtman/Flash90

נתניהו החליט: מערכת החינוך תיפתח באופן הדרגתי מיום ראשון הקרוב

נתניהו וצוות השרים החליטו לאמץ את מתווה משרד החינוך, בכפוף להערכת מצב נוספת ביום שישי: ילדי הגנים והצהרונים יחולקו לקבוצות של 15, שכל אחת תלמד חצי שבוע. כיתות א'-ג' ילמדו כל השבוע ויחולקו לקבוצות וההפסקות יתקיימו בשעות שונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון רב-משתתפים בראשותו בנושא החלופות השונות להחזרה מדורגת של מערכת החינוך לשגרה. נתניהו הנחה את משרד החינוך להיערך לפתיחה מדורגת של הלימודים במוסדות החינוך והגנים החל מיום ראשון הבא (ה-3 במאי) זאת בתנאי שנתוני התחלואה לקראת יום א׳ לא יצביעו על מגמת החמרה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ביום שישי תתקיים הערכת מצב בנושא, במסגרתה צפויים לאשר באופן סופי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים וכן בהתאם לממצאי דו"ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים שצפוי להיות מוצג לרה"מ ולשרים בימים הקרובים.

לפי השלב הראשון בתוכנית צפויים לחזור ללימודים ילדי הגן בגילאי 0-6 בקבוצות קטנות ובחלוקה לימים נפרדים. תלמידי כיתות א׳-ג׳ ילמדו בקבוצות קטנות של עד 15 תלמידים בימים א׳-ה׳. "פרטים סופיים יפורסמו בהמשך", נמסר מלשכת ראש הממשלה. מלשכת שר החינוך נמסר כי "מתווה שר החינוך רפי פרץ התקבל בועדת השרים".

ראש הממשלה הטיל על שר הפנים והמל״ל לסכם את המתכונת ביחס ליישובים המוגדרים ״אדומים״ שבהם אחוזי תחלואה והידבקות גבוהים. כמו כן, על מנת להגדיל את מספר קבוצות הלימוד תיבדק ההיתכנות לגייס סטודנטים להוראה ולשלבם בצוותים החינוכיים.

עוד נמסר כי "השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות בהם – לימוד בכיתות לימוד קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים (ולא מאוכלוסיית סיכון), המשך לימוד מרחוק (עבור ילדים שאין באפשרותם להגיע ללימודים) ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה. לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיות סיכון או שבני משפחתם (המתגוררים עמם) נמנים על אוכלוסיה זו".

בתוך כך, ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי צוות השרים אישר לפני זמן קצר את מודל ההפעלה שהציע השר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות כבר ביום א׳ הקרוב (3.5.2020). עפ״י המודל, החזרת הפעלת מעונות היום (גילאי 0-3) תהיה זהה לגני הילדים (גילאי 3-6) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).

אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, יש לפצל אותם ל-2 קבוצות ולבצע רוטציה בניהן (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות ובכפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב. "הפעלת מעונות היום ומשפחתונים לגילאי לידה עד גיל 3 היא חיונית בשלב היציאה של המשק ממשבר הקורונה", אמר שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס.

בדיון השתתפו גם שר החינוך, שר הבריאות, שר האוצר, שר העבודה והרווחה, השר לביטחון פנים, שר הפנים, סגן שר האוצר, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, היועץ המשפטי לממשלה, נגיד בנק ישראל, ר' אגף תקציבים באוצר, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, ר׳ שירותי בריאות הציבור, המשנה לר׳ המל״ל, ר' הות"ת, מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' וקסמן, פרופ' בר יוסף וגורמים נוספים.

השר רפי פרץ אמר לאחר הישיבה כי "מערכת החינוך ערוכה לחזרה מדורגת וזהירה. עשינו עבודת מטה רצינית ומשמעותית כדי להתאים את המערכת להנחיות משרד הבריאות. העובדה שהשרים וכל גורמי המקצוע מאשרים אותה מדברת בפני עצמה. נהיה עם יד על הדופק שמוסדות החינוך יפתחו בצורה זהירה על מנת למנוע התפשטות חוזרת".

עוד הוסיף כי הוא "שמח שועדת השרים בראשות רהמ אימצה את המתווה שלי לחזרה מדורגת וזהירה ללימודים. המערכת ערוכה. עשינו עבודת מטה משמעותית כדי להתאימה להנחיות משרד הבריאות. העובדה שהשרים וגורמי המקצוע תמכו מדברת בפני עצמה. נהיה עם יד על הדופק שמוסדות החינוך יפתחו בצורה זהירה על מנת למנוע התפשטות חוזרת".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "אנו ערוכים לפתיחת מוסדות החינוך, ושמחים שהמתווה המפורט שהגשנו לממשלה אושר. צוותי החינוך, שעשו עבודה מצוינת מאז פרוץ משבר הקורונה, נרגשים לפגוש פנים מול פנים את תלמידיהם. אנו ערוכים למציאות החינוכית-בריאותית החדשה, תוך ליווי של צוותי החינוך והשדרה ניהולית".

מתווה משרד החינוך שאושר

על פי המתווה בגני הילדים:
1. הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים.
2. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים.
3. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק.

על פי המתווה בכיתות א'-ג'
1. בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים.
2. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו).
3. הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה.
4. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

יתר שכבות הגיל, ד'-י' ימשיכו לקיים למידה מרחוק.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה בנוגע לחינוך החרדי?

את מי אני שואלת על מסכות ומרחק פיזי של ילדים בגיל שנתיים ? הם גם לוקחים צעצועים לפה וזה גם מדבק ..

ומה עם השילוב?

ואיפה אנחנו?
תמיד בתחתית לא מציאותי לטפל בתינוקות ללא מגע וללא הדבקה נראה מה יהיו ההנחיות של הגורמים לגבינו

לגננת המודאגת!
אל תכניסי את המשחקים אל תוך פיך, והקפידי לשטוף ידיים בסבון. ואת כל השאר – תשאירי לרבש"ע.

על הכל נפרט אל תדאגו..

מה עם המשפחתונים?
מסתמא כלול לא? ??

נשמע לי הזוי, שלא יהיה התפרצות מחודשת, ביבי לא שמעתי שנגמר הקורונה…

אני לא רוצה שיחזרו ללימודים לכן אני מתפללת כל יום אנא ה עשה שלא נחזור ללימודים אני יגלה לכם סוד שאפילו לאחים שלי לא גיליתי אני רוצה לגלות לכם בסוד שאני רוצה שלא נחזור ללימודים אבל גם לא יהיה את הנגיף שמשגעעע אותי ובסוף מה שאני כותבת יגלה לכם עוד סוד לפני כמה ימים יסתכלתי מהחלון וראיתי שהרחוב מפוצץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץץ באויר אני שאלתי את אמא שלי למה הכל מפוצץץץץ באויר אמא ענתה לי משום שדרך המסכה אי אפשר לנשום

לא נראה מציאותי בעליל אין אפשרות לפתוח מעונות במתכונת הזו ……. ביום רגיל אנחנו נילחמות מול הורים לא להביא ילדים חולים אז עכשיו זה כפול ומכופל התחלואה בתינוקות היא קטסטרופלית אף אחד לא נתן דעתו יל תינוקות מדבקים אפילו בחום פשוט אז כל שכן בחידק הזה ורק החיטוי והניקיון של המקום לפני ואחרי יקח חצי יום …….. היושבים למעלה דואגים רק לכיסא שלהם לא לבריאות האזרחים

מה? ומה? ואיך? ולמה?…… את מי אתם שואלים? בכל מקרה אין מי שיכול לענות לכם על זה. תפנו לרבש"ע שיסיר את המגפה מאיתנו. אמן!

שמירה על מרחק-ילד בן 7 לא מבין בזה מספיק
הכיתות והגנים אצלינו הן 35 איך מתחלק ל15?
משפחה עם ילד בסיכון מפסידה את הלימודים, איך ילמדו? הרבה ילמד גם בכיתה וגם בטלפון? קשה להאמין
אנחנו השפן נסיון לראות אם זה מגביר את התחלואה או לא
הילדים ילכו ואחרי שבועיים יראו את ההדבקה אבל זה יהיה בשבילנו תו לייט.
שנתניהו ישלח את התינוק שלו לגנון ושיהיה לו רפואה שלמה
אני רק רואה כמה רוק יוצא לתינוקת שלי מהפה ומבינה מה יכול לקרות.
צריך גם לשמור מרחק אז אסור להרים תינוקות ולהחליף טיטולים ולהאכיל….
בדיחה טובה ועצובה

ממשלה של סציומטים.
מה שמעניין אותם זה השקט התעשייתי שמשרדי הכלכלה לא יבלבלו להם את המוח עם המצב הכלכלי המתדרדר. ומה אנחנו עיזים?
שתהיה לנו התפרצות מס' 2?
למה שאשלח את ילדיי למוסדות. בשום פנים.
הילדים שלי נשארים בבית. נקודה.

חברים יקרים
"שומר פתאים ה'" אם הולכים בדרך השתדלות רגילה אין ממה לחשוש .
וחוץ מזה יש מחקרים שילדים כלל לא מדבקים .

מה עם כיתה י' אין לנו בגרויות???

נשמע לא לעניין לחזור כל כך מהר לשגרה. מפחידדד……… שהשם ישמור עלינו. באמת שאין לנו על מי להישען

לא הבנתי למה הסתגרנו עם הילדים במשך חודש וחצי ועכשיו משחררים ? מה הרעיון ? הדבר הכי חשוב זה הבריאות של הילדים וההורים . אני לא חושב שזה חכם הם פשוט פועלים מהבטן ולא מהראש אין בזה שום הגיון

מה עם הגננות הם לא בגיל 0 העצה שלי פשוט לא לשמוע להם ופשוט להמשיך להישאר בבית כי זה סיכון גדול ונראה אם נתניהו מסכים לחתום התחיבות ואחריות מלאה

לדעתי אולי שיהיה הניסוי הזה שביבי יקח תינוקות גויות אצלו ונראה מה יהיה התוצאות

נניח שיתקיימו הלימודים הרי מי יביא את התינוקות ההורים איך אפשר לדעת למי מהם יש את הוירוס והאוכל שהם מכינות אולי זה מסוכן זה ממש חוסר אחריות של מדינה משוגעת

חשבתם? אולי לאחת מהגננות יש את הוירוס הרי רק אחרי שבועיים אפשר לדעת מה התוצאות ותבוא אם למסור את התינוק לידי הגננת והיא תדביק אותה זה ממש לא נורמלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו