ענף הגמל ממשיך לטפס ומניב תשואות גבוהות במיוחד

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות זינקו בחודש ספטמבר ושברו שיא שנתי. במהלך השנה האחרונה הניבו אלה למעלה מ-7% תשואה.

תעשיית הגמל וקרנות ההשתלמות המשיכה לטפס גם בספטמבר האחרון ואף הגיעה לשיא שנתי. מתחילת השנה עלה הענף ביותר מ-7% בממוצע. קופות הגמל הניבו תשואה ממוצעת של כ-7.4% ואילו קרנות ההשתלמות הניבו תשואה ממוצעת של 7.2%.

קרא עוד:

[postim]

רק להמחשה, קופות הגמל של 'הראל' השיגו מתחילת השנה תשואה ממוצעת של כ-8.8% ואילו קרנות ההשתלמות שלה השיגו תשואה של כ-8.5% בממוצע.

את הסיבות לכך אפשר לייחס לביצועיה של הבורסה הישראלית אל מול הבורסות המובילות בעולם, או כפי שמסביר הרב יעקב רובין, מ'ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים' של בד"ץ העדה החרדית: "בעוד שמדד חמש מאות החברות המובילות בארצות הברית עלה בספטמבר ב-3.4%, המדדים המובילים בבורסת תל-אביב השיגו תשואות שנעו בין 6.1% ל-4.5%".

הרב רובין מדגיש כי הקופות והמסלולים שבפיקוח הוועד אינם משקיעים במניות, אך מציין כי גם אגרות החוב הממשלתיות הניבו תשואה נאה במהלך השנה האחרונה, והדבר השפיע ללא ספק על תשואות ענף הגמל וקרנות ההשתלמות.

בחודש הקודם (ספטמבר) עלתה התשואה הממוצעת בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות לשיא שנתי כאשר היא מסתכמת בכ-2.1% בממוצע. אין ספק כי לנאומו של ראש הממשלה באו"ם הייתה השפעה מרגיעה על השוק שתרמה לעליית מחירן של מניות סקטור הבנקים וחברות הביטוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו