אנשי המשמר הלאומי בקולורדו ואנשי מחוז סן מיגל מסייעים במרכז הבדיקות בסלנדור בקולורדו. צילום: Wikipedia.

מעל מליון נדבקים מקורונה בארה"ב – יותר מתים מבמלחמת וייטנאם

58,365 מקרי מוות נרשמו בארה"ב מאז פרוץ המגיפה לעומת 58,220 חיילים אמריקנים שנהרגו בקרבות במדינה האסייתית. מספר החולים מהווה כשליש מסך המקרים בעולם עם יותר ממיליון נדבקים בנגיף. ר"ע ניו יורק זועם נגד התנהלות הקהילה היהודית

מספירה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס עולה כי מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית עבר את מניין ההרוגים האמריקנים במלחמת וייטנאם שנמשכה יותר מעשר שנים. סך מקרי המוות מקורונה בארה"ב מאז פרוץ המגיפה לפני 82 ימים בלבד הוא 58,365 בני אדם, בעוד שבמהלך הלחימה מול המדינה האסייתית נהרגו 58,220 חיילי צבא ארצות הברית.

מניין חולי הקורונה במדינה חצה את רף המיליון והגיע ל-1,033,790 נדבקים. כשליש מסך מקרי ההידבקות ברחבי העולם, שעלה ביממה האחרונה לכ-3.1 מיליון. עם זאת, ככל הנראה שמספר החולים בארצות הברית גבוה הרבה יותר. גורמי הבריאות האמריקניים הזהירו כי המחסור בעובדים מיומנים ובציוד מגבילים את היקף הבדיקות.

מוקד ההתפרצות החמור ביותר בארה"ב הוא עדיין מדינת ניו יורק שם מתו מהנגיף 17,862 בני אדם, וכ-30% (295,106 בני אדם) ממקרי ההידבקות שנרשמו בתחומה, המדינה שנפגעה באופן הקשה ביותר מהתפרצות המגיפה בארצות הברית. אחריה מגיעות ניו ג'רזי, מסצ'וסטס, קליפורניה ופנסילבניה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, זעם נגד התנהלות הקהילה היהודית בעיר לאחר שמאות חסידים השתתפו בצפיפות בוילאמסבורג בהלוויתו של כ"ק האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל שנפטר מקורונה אמש בעיר. הוא הפציר בקהילה היהודית הגדולה בעיר שלא לקיים הלוויות המוניות למתים מהקורונה בקרב חבריה. "המסר שלי לקהילה היהודית בפרט, ולכל הקהילות בכלל – זה פשוט: פגה תקופת האזהרות", כתב בטוויטר. "הוריתי למשטרה לעצור התקהלויות גדולות ואף לעצור משתתפים בעת הצורך. עלינו לעצור את המחלה הזו ולהציל חיים".

לפי התחזית של אוניברסיטת וושינגטון התפרצות המגיפה עשויה לגבות את חייהם של יותר מ-74 אלף אמריקנים עד תחילת אוגוסט. זאת, לעומת תחזית אופטימית יותר שפורסמה לפני כשבוע, לפיה מניין המתים יגיע ל-67,600 בני אדם.

אומנם בארצות הברית יש פי חמישה יותר מקרי הידבקות לעומת איטליה, ספרד וצרפת, מוקדי ההתפרצויות הגדולים באירופה. אך, לפי ספירה של סוכנות הידיעות רויטרס, מי שמדורגת במקום הראשון מבחינת שיעור החולים ביחס לאוכלוסיה היא ספרד עם יותר מ-48 מקרים ל-10 אלף תושבים. אחריה מגיעות בלגיה, שוויץ ואיטליה, כשארצות הברית נמצאת במקום החמישי עם כ-30 מקרים לכל 10 אלף איש.

על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן, מספר המתים מקורונה עבר גם את סך מקרי המוות משפעת בשנים האחרונות. זאת, למעט בעונת 2017-2018. מספר המתים משפעת נע בין 12 אלף בשנים 2011-2012, עד ל-61 אלף ב-2017-2018. עם זאת, על פי המרכז לבקרת מחלות, נגיף הקורונה קטלני הרבה פחות מהשפעת הספרדית שגבתה את חייהם של 675 אלף אמריקנים בשנת 1918.

במקביל, חווה ארצות הברית משבר כלכלי חמור כשיותר מ-26.5 מיליון תושבים נותרו ללא עבודה. בעקבות כך, חלק מהמדינות הורו על הקלות במגבלות הקורונה בשטחן. זאת, על אף אזהרותיהם של מומחי הבריאות האמריקניים, שהתריעו כי הסרה מוקדמת מדי של ההגבלות עלולה להוביל לעלייה דרסטית של מספר החולים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האמריקנים חיים באיזה אופוריה שאפשר להסיר את ההגבלות,לא יאומן.
מה הם חושבים?
חיוב לא לצאת מהבתים למשך חודשיים ולקבל מזון מהצבא שם בניו יורק והערים האחרות הנגועות. לסגור את כל שדות התעופה ולהשאיר רק את עובדי המשרות החיוניות להמשך עבודה.
והעובדים החיוניים יקבלו חליפות סגורות למצב הנגיף לכל העת.
בקיצר המשטר יחייבו סגר מושלם לתקופה ארוכה. אחרת ארה"ב פשוט תימחק מהגלובוס.
כולם ימותו. איפה טראמפ? קדימה , לכפות סגר לחודשיים.

האמריקנים חיים באיזה אופוריה שאפשר להסיר את ההגבלות,לא יאומן.
מה הם חושבים?
חיוב לא לצאת מהבתים למשך חודשיים ולקבל מזון מהצבא שם בניו יורק והערים האחרות הנגועות. לסגור את כל שדות התעופה ולהשאיר רק את עובדי המשרות החיוניות להמשך עבודה.
והעובדים החיוניים יקבלו חליפות סגורות למצב הנגיף לכל העת.
בקיצר המשטר יחייבו סגר מושלם לתקופה ארוכה. אחרת ארה"ב פשוט תימחק מהגלובוס.
כולם ימותו. איפה טראמפ? קדימה , לכפות סגר לחודשיים.

מה עובר לאנשים במח כשהם נדחסים בשביך ללוות מישהו שנפטר מקורונה אחר כך לא פלא שיש אנטישמיות

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, זעם נגד התנהלות הקהילה היהודית בעיר לאחר שמאות חסידים השתתפו בצפיפות בוילאמסבורג בהלוויתו של כ"ק האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל שנפטר מקורונה אמש בעיר. הוא הפציר בקהילה היהודית הגדולה בעיר שלא לקיים הלוויות המוניות למתים מהקורונה בקרב חבריה. "המסר שלי לקהילה היהודית בפרט, ולכל הקהילות בכלל – זה פשוט: פגה תקופת האזהרות", כתב בטוויטר. "הוריתי למשטרה לעצור התקהלויות גדולות ואף לעצור משתתפים בעת הצורך. עלינו לעצור את המחלה הזו ולהציל חיים". סוף ציטוט. איפה החסיד בעלזא שסיפר לנו סיפורים שבחו"ל נשמרים יותר טוב? קשקוש. וגם ליהודים בחו"ל אני מאחל שיחלימו והבריאים שלא יחלו בעז"ה. רק שישמרו על עצמם ויפסיקו להתקהל. ה' יצילנו!!!

אולי צריך למחוק את הפסוק "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" כנראה לפי ההתנהגות של חלק שהפסוק ח"ו לא רלוונטי.
אולי כדאי שאנחנו החרדים נחליף איזה פריט בולט בלבוש אולי נלבש אוייזן זוקן כמו הגררערס כדי להיבדל מהפושעים הללו שנכנסים לספק גדר "רודפים"

זה כבר לא קשור למצוות עשה מדאורייתא של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם",
זה קשור למוח ולשכל, כנראה שאצל חלק "מהצדיקים" בארה"ב זה הפסיק לעבוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו