צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

"מתרגש לעמוד כאן": השווקים חזרו לפעול עם גידור ושמירת מרחק

אחרי כחודשיים שהיו סגורים, נפתחו הבוקר השווקים והקניונים ברחבי הארץ, זאת כחלק מגל ההקלות החדשות שנכנסו לתוקף בימים האחרונים. בין השווקים שנפתחו היה גם שוק מחנה יהודה בירושלים אותו פתח ראש העיר ובירך: "שהחיינו שקיימנו והיגענו לזמן הזה"

אחרי כמעט חודשיים שהיו סגורים לחלוטין לקונים ומבקרים, הבוקר (חמישי) נפתחו השווקים והקניונים ברחבי הארץ, זאת כחלק מגל ההקלות החדשות שנכנסו לתוקף בימים האחרונים.

בין השווקים שנפתחו היה גם שוק מחנה יהודה בירושלים אותו פתח ראש העיר, משה ליאון שהגיע לשוק יחד עם יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, על מנת לסייע לסוחרים ולבדוק שהכל מתנהל כשורה. השניים נתנו את האות לפתיחתו של השוק מחדש אחרי חודשיים כמעט שהיה ללא פעילות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "האמת שאני מתרגש הבוקר, מתרגש לעמוד כאן לפניכם סוחרי שוק מחנה יהודה ולאפשר את פתיחתו המחודשת של השוק, פתיחתו של השוק מתאפשרת בזכות מספר קטן של נדבקים בקורונה בעיר ירושלים בשבוע האחרון ואנו נמשיך ונעשה כל שנדרש על מנת למגר את נגיף הקורונה. חשוב לי שתדעו, לא עבדתי לבד על פתיחתו של השוק ואני רוצה להודות לכל הנוגעים בדבר, החל מראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל את המהלך והשוק היה חשוב לו לאורך כל הדרך, לטלי פרידמן היקרה ולעובדי עיריית ירושלים המסורים מאין כמותם. אני מאחל לכולם פרנסה טובה וסומך עליכם שבזכותכם השוק יחזור להיות הסמל התוסס של ירושלים. שהחיינו שקיימנו והיגענו לזמן הזה"


צילום: דוברות עיריית ירושלים

הקניונים שנפתחו היום יצטרכו להתרגל לשורה של הגבלות – אדם אחד בממוצע בכל 20 מ"ר רבועים, הקניונים התחייבו למנות סדרנים שיספרו את הנכנסים כדי לאכוף את ההגבלה, חובה לעטות מסכות בתוך הקניון, עמדות אלכוג'ל יפוזרו בקניונים השונים. לא יהיו אפליקציות מעקב ואסור לאכול בתוך הקניון.

חדרי כושר יפתחו גם הם היום תחת לא מעט הגבלות, בהן מדידת חום בכניסה לחדר הכושר, הגבלת מספר המתאמנים שיכולים לשהות יחד, שמירת מרחק, חיטוי רציף של המכשירים. כל אלה הנחיות כלליות עדיין לא גובשה רשימה מפורטת ומחייבת.

בתוך כך, 20 שמורות טבע נפתחו אתמול. וכדי להיכנס אליהם צריך להזמין מקום מראש. גם החופים נפתחים חלקית, כרגע מותר רק ספורט ימי בלי שהייה בחוף ובנתיים עוד אין אישור לשבת על החול וגם לא להקים אוהל ולישון בשטח. חניוני הלילה צפויים להיפתח בשבוע הבא.


צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו