צילום: נתי שוחט / פלאש 90

ליום – יומיים בשבוע: המתווה לחזרת תלמידי כיתות ד'-י'

שבוע אחרי שחזרו תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב, בשבוע הבא צפויים לשוב לספסל הלימודים תלמידי כיתות ד'-י', ובכך תושלם החזרה למערכת החינוך. במשרד החינוך מנסים ללחוץ על מנת להגדיל את כמות התלמידים. יו"ר ועד ההורים הארצי: "זו בדיחה לא מצחיקה"

לאחר שמאות אלפי ילדים חזרו אתמול (ראשון) לגנים, למעונות ולמשפחתונים, ושבוע אחרי שחזרו תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב, בשבוע הבא צפויים לשוב לספסל הלימודים תלמידי כיתות ד'-י', ובכך תושלם החזרה למערכת החינוך.

מספר אופציות שונות עומדות כעת בפני הגורמים הבוחנים את מתווה החזרה לשגרה – הראשונה היא שתלמידי ד'-ו' יחולקו ל'קפסולות' וילמדו בבתי הספר רק בימי שישי. אפשרות נוספת שנבחנת היא להחזיר את תלמידי ד'-ו' למוסדות בימים חמישי ושישי ולצמצם את שבוע הלימודים של תלמידי כיתות א'-ג' ביום אחד, כך שהם ילמדו רק מראשון עד רביעי.

במשרד החינוך מנסים ללחוץ על מנת להגדיל את כמות התלמידים בכל קפסולה, כך שיתאפשר להחזיר את תלמידי ד'-ו' לכמה ימי לימוד ולא להשאיר אותם בבית ללמידה מרחוק. במשרד טוענים שאם התלמידים ילמדו יום או יומיים בשבוע – לא באמת תהיה לכך משמעות.

יו"ר ועד ההורים הארצי, אייל באום, דחה את המתווה המסתמן. לדבריו, "ילדים שהיו בבית חודשים חוזרים לשגרת לימודים של יום בשבוע – זו בדיחה לא מצחיקה. יש לבטל את ההגבלות של משרד הבריאות ולהביא את המערכת לשגרת לימודים מלאה".

"במתווה הקיים העומס על ההורים והנטל אינו יורד", הוסיף באום. "יש רק דרך אחת להחזיר את ההורים לשוק העבודה והיא החזרת מערכת החינוך לשגרה הפתרונות הנוכחים אינם מספקים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו