חרדים בניו יורק, ארכיון. צילום: וקידפיה

מחריד: 1300 יהודים נפטרו בצרפת, 440 בבריטניה, לפחות 700 בניו יורק

מנתוני חברה קדישא בצרפת עולה כי לפחות 1,300 יהודים נספו במגפת הקורונה מהנגיף. בארצות הברית אין נתונים ברורים אבל אבל אמצעי התקשורת החרדיים דיווחו על יותר מ-700 מתים בעיר ניו-יורק לבדה.בבריטניה נפטרו עד כה לפחות 440 יהודים

מנתוני חברה קדישא בצרפת עולה כי לפחות 1,300 יהודים נספו במגפת הקורונה מהנגיף – כך שווח בסקירה של כנען ליפשיץ מסוכנות הידיעות היהודית 'JTA' שפורסמה ב'ווינט'. יצוין שנתון זה כולל רק את מי שנקבר בקבורה יהודית מסורתית, על ידי החברה קדישא, ולכן נראה שמספר הנפטרים אף גבוה יותר רח"ל.

בכך הופכת צרפת לאחת המדינות שבהן מספר הנפטרים היהודים מנגיף הקורונה הוא בין הגבוהים בעולם, אם לא הגבוה ביותר. יהודי צרפת מונים כחצי מיליון נפש ומהווים 0.75% מכלל האוכלוסייה בצרפת, ולפיכך גם בהסתמך על הנתונים השמרניים של החברה קדישא, הרי שמספר הנפטרים היהודים מנגיף הקורונה מהווה קרוב ל-5% ממניין הקורבנות במדינה, שבה קרוב ל-27 אלף נפטרים.

הנתונים הזורמים מהקהילות השונות ביהדות התפוצות אינם מעודדים. באזור ניו-יורק שוכנת הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל, ובה כשני מיליון יהודים, אם כוללים את הפרוורים בצפון ניו-ג'רזי, במחוז ווסטצ'סטר ובלונג איילנד. הנגיף הותיר בקהילות אלה שובל של חורבן. קשה לאמוד את מספרי הנספים היהודים בארה"ב, מאחר ומדובר בקהילות רבות ומגוונות, ולא ברישום אחיד. אמצעי התקשורת החרדיים דיווחו על יותר מ-700 מתים בעיר ניו-יורק לבדה.

על פי הנתונים הסטטיסטיים של מחלקת הבריאות, מוקדי ההדבקה הגבוהים ביותר מזוהים במידה רבה עם השכונות החסידיות בעיר: בורו פארק, וויליאמסבורג וקראון הייטס. המספרים מראים שמספר הפטירות בבורו פארק ובוויליאמסבורג במרץ ותחילת אפריל היה גבוה פי-עשרה ויותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. רוב מקרי המוות האלה הם כנראה מנגיף הקורונה, אמר ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו.

בבריטניה נפטרו עד כה לפחות 440 יהודים, ובמדינה שבה מהווים היהודים רק 0.3% מן האוכלוסייה – מדובר בנתון גבוה לפחות פי-שישה מן השיעור בציבור הרחב. ישנן כמה תיאוריות המנסות להסביר את המכה, וביניהן ייצוגם הגבוה בלונדון, שהיא מוקד התפרצות, גילם המבוגר יחסית, ואי-הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי בשלב הראשון בכמה שכונות חרדיות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקב"ה מדבר עם עם ישראל !!! צריך לעזוב את ארצות העמים הטמאות ולעלות לארץ הקודש לארץ ישראל.
יהודים !! עיזבו את אלילי הזהב והכסף שלכם בחו"ל ובואו לגור באר"י.
ושתדעו זו התראה אחרונה משמיים… אח"כ כבר יהיה מאוחר ובאמת השמיים יסגרו ומי שלא עלה ישאר רח"ל.

פחדדדד, השם ירחם!!!

למשה מלמעלה ☝️ איך אתה יודע שזה התראה אחרונה ?! פוצצו ילדה במאה שערים וידידים ואין דין ודיין…תחשוב חמודי לפני שאתה כותב ויש עוד הרבה לאמר ה' ירחם….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו