צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.

המסעדנים ומשרדי הממשלה הגיעו להסכמה: המסעדות ייפתחו בשבוע הבא

איגוד המסעדנים סיכם עם משרדי הבריאות, הכלכלה והאוצר על צעדים לפתיחת העסקים כבר בשבוע הבא. לפי התנאים שסוכמו - העסקים יעמידו עמדות לחיטוי ידיים בכניסה, מרחק של מטר וחצי בין השולחנות, מלצרים עם מסכות והצהרת בריאות ובדיקת חום לכל סועד

יו"ר איגוד המסעדנים תומר מור הודיע היום (שלישי) כי האיגוד ומשרדי הבריאות, הכלכלה והאוצר, הגיעו להסכמה על פתיחה של מסעדות החל מד' בסיון (27 במאי) בהתאם להגבלות "התו הסגול". בפגישה שנערכה בין נציגים מעיריות תל אביב וירושלים יחד עם ארגון "מסעדנים חזקים יחד" לבכירים מהדרג המקצועי של משרדי הממשלה, בהובלתו של פרופ' איתמר גרוטו, הוחלט כי המסעדות, והחנויות לממכר משקאות ייפתחו בשבוע הבא.

המסעדנים הסכימו למתווה לתקופת ביניים, עד להסרת כל המגבלות. לדבריהם המתווה יאפשר לעסקים להיות כלכליים וגם לשמור על בריאות הלקוח והחוויה במסעדה. לפי התנאים שסוכמו – העסקים יעמידו עמדות לחיטוי ידיים בכניסה, מרחק של מטר וחצי בין השולחנות, מלצרים שיצטרכו לעטות מסכות ושמירה מוגברת על היגיינה בקרב עובדי הצוות. עובדי המטבח לא יידרשו לעטות מסכות, ושטיפת הכלים תתבצע ביותר מ-72 מעלות. כל סועד יצטרך לחתום על הצהרת בריאות בכניסה ולעבור בדיקת חום.

בנוסף סוכם כי עד 100 לקוחות – התפוסה יכולה להיות 100%, מעל 100 לקוחות – תפוסה של מקסימום 85%. וכן הישיבה בחוץ תהיה רק ברווח של לפחות מטר בין אדם לאדם. בשבוע האחרון החליטו חלק מהמסעדנים שלא לחכות ופתחו המסעדת בניגוד להנחיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו