אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: מענדי הכטמן, פלאש 90

אטימות של משרד הפנים: הגר החרדי בן ה-10 צפוי להיות מגורש לפיליפינים

הילד החרדי משה דוד בן ה-10 ואמו ממוצע פיליפיני, שהתגיירה כדת משה וישראל בבית הדין של הגר"נ קרליץ זצוק"ל, נמצאים בסכנת גירוש. במשרד הפנים מסרבים להכיר ביהדותו וגם בגיורה של אימו. התגובה המנותקת: "לא נמצאה סיבה למתן מעמד"

הילד משה דוד בן ה-10 ואמו חיל יעל, ממוצא פיליפיני, שהתגיירה כדת משה וישראל בבית הדין של מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצוק"ל, ומקיימים אורח חיים חרדי לחלוטין, נמצאים בסכנת גירוש ממדינת ישראל בחזרה לארץ מולדתה לפני גיוריה, על ידי רשות האוכלוסין וההגירה שבמשרד הפנים בראשות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בכתבה קורעת לב שפורסמה ב'חדשות 12' סופר כי הילד, שמתגורר עם אמו בשכונת התקווה בתל אביב. "משה דוד מכיר רק את ישראל ואת היהדות. כיום הוא ואימו חיה יעל נדרשים לעזוב את ישראל – למרות ש"המירו" את דתם ליהדות ומגדירים עצמם כחרדים. השניים רק רוצים להישאר בארץ שבה הם חיים כבר שנים", אומרת הכתבה לי נעים שפרסמה את הסיפור הכואב.

"אני אאבד את החברים ואת הארץ, את בית הספר, עצוב", כך תיאר בדמעות הילד הצעיר את מה שצפוי לו אם ההחלטה המקוממת לגירושם אכן תצא לפועל. "אני גם לומד בבית ספר דתי, למה הם צריכים לגרש אותי?", תוהה בתום משה דוד שלומד בתלמוד התורה החרדי קהילת יעקב.

אימא של משה הגיעה לישראל כבר לפני 24 שנה. היא התחילה לעבוד כמטפלת אצל משפחות דתיות וחרדיות. נשארה בארץ גם כשהסתיימה לה אשרת השהייה ולאט לאט התקרבה לדת בעצמה. "למדתי הלכה, למדתי הכול, החיים שלנו כאן. עשיתי גיור כי אני אוהבת להיות יהודיה, באמת יהודיה", היא אומרת בראיון נרגש.

בכתבה נראה הילד מסביר את סדר יומו, כמו כל ילד יהודי. "קודם כל אני קם בבוקר, אומר 'מודה אני', הולך ליטול ידיים להגיד 'אשר יצר', הולך ללבוש בגדים, להתפלל. יש לי פאות, ציציות, כיפה". האימא מוספיה בדאגה כיצד תצליח להמשיך לשמור מצוות ולגדל את בנה לתורה, לחופה ומעשים טובים: "מה לגבי האוכל? לא אכלתי בלי כשרות, ברוך השם. איך אוכל להתפלל שם?"

על פי הדיווח, הם הגישו בקשה להסדיר את המעמד של משה, עוד בחודש יוני בשנה שעברה, בחודש מרץ, ממש עם פרוץ משבר הקורונה, הם נדרשו לעזוב את הארץ. הם רצו לערער כמובן, אבל כשהמדינה כולה עצרה מלכת והמשרדים נסגרו – לא היה למי לערער. בחמישי האחרון היא הגיעו למשרד הפנים, האם ניסתה להגיש את הערעור למרות שלא נקבע לה תור, אבל שם אמרו לה שהמועד כבר עבר.

יצוין שעל פי פסיקת בג"ץ מלפני מספר שנים, על מדינת להכיר בגיורים המחמירים של בית הדין של הגר"נ קרליץ זצוק"ל, אך הם הגישו את הבקשה קודם הפסיקה מה שמאפשר למשרד הפנים לתרץ את גירושם. "הם לא קיבלו את תעודת הגיור כי הם אמרו שזה מקרליץ, הם רוצים לשלוח אותנו לפיליפינים", ציטטה האם את ההסבר להחלטה השערורייתית.

עו"ד ראובן ליפקין, שמייצג את המשפחה, אמר: "מדובר במקרה זועק, מקרה כואב, משרד הפנים סירב לבחון את התיק בשנית, קבע שוב שצריך לגרש את האימא והילד מהארץ, התעלמו לחלוטין מהעובדות והמקרה". למשה אין בית אחר, גם לא דת אחרת. אולי נותר להם רק להתפלל שמישהו בחלונות הגבוהים במשרד הפנים ישמע את קולם.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר באם ובבנה שבקשתם להכרה בגיור האמור הוגשה ונדונה בשנת 2011, שנים רבות לפני פסיקת בג"ץ. אי לכך, בקשתם לקבלת מעמד מטעמי גיור שבזמנו לא הוכר כלל לצורך מעמד נדחתה. בקשתם המחודשת לקבלת מעמד מטעמים הומניטריים הוגשה אך ורק בשנת 2019 ולא נמצאה סיבה למתן מעמד. עקב אירועי הקורונה ולפנים משורת הדין, נאפשר לעורך הדין להגיש ערר עד סוף השבוע הנוכחי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה דרעי לא עושה שום דבר
לא ייתכן שיקרה כזה דבר פה בארץ
אסור לשתוק אסור להעלים את הנושא
לא נבליג בשום פנים אסור שדבר כזה יקרה
מממזזעזע

למה דרעי לא עושה שום דבר
לא ייתכן שיקרה כזה דבר פה בארץ
אסור לשתוק אסור להעלים את הנושא
לא נבליג בשום פנים אסור שדבר כזה יקרה
מממזזעזע

איזה טמטום, בואו נראה את החילונים שנלחמים בשביל המהגרים הלא יהודים, למה הם שותקים עכשיו? כי מדובר בגרים חרדים?

ככה זה 50000 סודנים בסדר
ילד יהודי גר מפיליפנים לא בסדר
סדום ועמורה

איפה דרעי?
הוא לא שר הפנים?

ומה דרעי אומר בנושא? מעניין..

דרעי, לא תגנוב, אנחנו יודעים שלא למדת, ומה עם ואהבת את הגר, גם זה לא למדת???

מי במשרד הפנים????
אחמד טיבי???…..
ההאאא נזכרתי…. דרעי….
נוווווו בשביל מה אתה שם???

ולמה הרבנות הראשית לא מכירה בגיור? גם מאד מוזר..

נפלתם בפח של התקשורת החילונית…
בדקתם מי גייר אותו??
למדתם הלכות גיור לקטן??
האם אמא שלו התגיירה??
ובכלל מיהו האב??
בקיצור הולכתם שולל….

נכנסתם בדרעי לפני ששמענו אותו. תנו לבנאדם להגן על עצמו. זה מאוד מוזר הסיפור הזה

יאלה מצאתם משהו להפיל על אריה דרעי

יצחק מאיר, תגובה מזעזעת וגזענית, שה׳ יחזירך בתשובה ויחזירך לשפיות,
אם החכ"ים החרדים שלך היו מסדירים את המעמד של בית הדין של הרב קרליץ היה מה לעשות בעניין, מה לעשות שהגברת התגיירה בביד שלצערנו לא הוכר רשמית ע"י המדינה???
וכי חסרים בתי דין רבניים ומוכרים שבהם דייניים יראי שמיים? כשהיהדות שלה תוכר רשמית ולא בעזרת סיפורים וראיונות " קורעי לב " … שתישאר פה welllcome!!!
גם אדם שמתחתן ולא נרשם ברבנות לא מוכר ע"י המדינה כנשוי… שערוריה?!

נכון שצריך לבגוק ולשמוע את הפרטים המדויקים קל הסיפור ושל הגיור, אבל לא נכון להתפלא מדוע מתגיירים בבי"ד שאינו רשמי כגון בי"ד של הרב קרליץ או העדה החרדית וכד'. האם בדקת כמה כסף גובים ברבנות הראשית עבור גיור? כדאי שתבדוק… יתכן שזו הסיבה לגיור בבי"ד שאינו רשמי, ואינו גובה תשלום עבור גיור…

אם זה נכון, חייבים להפוך את העולם!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו