המחבל מובא לבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"פעל ממניע לאומני": המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד הודה בעבירות

ערפאת רפאעיה, שדקר למוות את הצעירה היהודייה לפני למעלה משנה בעין יעל שבירושלים, הודה בפני בית המשפט באישומים נגדו. בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי המחבל תקף את הצעירה באלימות קשה ובאכזריות, ורצח אותה

המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח באכזריות את אורי אנסבכר הודה היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים בביצוע הרצח בכוונה תחילה ובעבירות נוספות. בית המשפט קבע במהלך דיון ההוכחות כי רפאעייה תקף את הצעירה בת ה-19 באלימות קשה ובאכזריות ורצח אותה בתחילת 2019 כפי שפורט בכתב האישום. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני. כמו כן, במהלך הדיון הודה ארפעיה כי פעל ממחשבה מוקדמת בעת ביצוע הרצח.

הודאתו של א-רפעאיה מגיעה לאחר שהותר לו לבצע שיחה עם אמו. בדצמבר האחרון, הוא נמנע מלהודות בבית המשפט בעובדות כתב האישום, בניגוד לציפיות. סנגורו אמר באותו הבוקר כי הוא מודה ברצח אנסבכר, אך כשהשופט רפי כרמל פנה אליו ושאל אותו אם הוא מודה בעובדות כתב האישום, א-רפאעיה רק בהה ולא השיב לשאלות. הכרעת הדין תינתן במועד אחר.

עורך דינו של רפאעיה הודיע בתחילת הדיון כי אינו יכול לייצג אותו בשל חוסר שיתוף פעולה גורף מצידו. הוא ביקש לתת לרפאעיה לדבר עם אמו. השופט הסכים לכך, השיחה התקיימה באולם בית המשפט בנוכחות עורך דינו בלבד ואנשי יחידת נחשון של שב"ס. לאחר מכן הודיע כי הוא מודה בעבירות המיוחסות לו. בחקירתו מסר גם שלא הכיר את אנסבכר לפני המעשה, אלא נתקל בה במקרה, וכי פעל לבדו.

לפי האישום, הראיות נגד ארפאעיה כוללות בין היתר זיהוי DNA שלו בזירת הרצח, איתור הסכין שבה בוצע הרצח במקום מחבואו ועליו דמה של המנוחה, כרטיס הסלולרי של אנסבכר שנמצא בנרתיק של הנאשם, וטלפון סלולרי של המנוחה בתוך בור מים סמוך. עוד נטען כי ארפאעיה ידע פרטים מוכמנים על הרצח כמו העובדה שאנסבכר הגיעה למקום עם אזניות ונייר כתיבה.

כזכור, גופתה של אנסבכר נמצאה ביער עין יעל שבדרום-מזרח ירושלים בתחילת חודש פברואר השנה, לאחר שנדקרה בגופה. לאחר שנקבע כי הרקע לאירוע לאומני, החלו כוחות הביטחון במצוד אחר המבצע, ולאחר כמה שעות נעצר ארפאעיה סמוך למסגד בעיירה אל-בירה. הראיות נגד ארפאעיה נחשבות לחזקות, כאשר בידי המשטרה ראיות דנ"א שקושרות אותו למעשה.

במהלך החקירה התברר כי רפאעיה קנה כיפה בירושלים חודש לפני הרצח: "תכננתי לבצע בעזרתה פיגוע בירושלים. תכננתי להיכנס למקום כלשהו, לחבוש את הכיפה כדי שיחשבו שאני יהודי ולדקור כמה שיותר יהודים על מנת להרוג אותם. אם לא הייתי פוגש בנערה בדרך הייתי נכנס לירושלים כדי לממש את הפיגוע ולרצוח יהודים".

המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד יישלח לבדיקה פסיכיאטרית

שב"כ מאשר: רצח אורי אנסבכר הי"ד בעין יעל בוצע ממניע לאומני

בשעה זו: הנערה אורי אנסבכר הי"ד מובאת למנוחת עולמים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבקשה מהנהלת האתר, להוריד את התמונה / תמונות של חלאת האדם, זה בלתי נסבל ומבחיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו