צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

סופית: הרכבת לא תחזור לפעילות מחר; קבינט הקורונה יגבש מתווה חלופי

לאחר ההודעה על כך שהרכבת תחזור לפעילות מלאה החל ממחר, משרד התחבורה הודיע רשמית כי פעילותה לא תחודש. קבינט הקורונה צפוי להתכנס במטרה לקבוע את המתווה החדש בו תפעל הרכבת. מסתמן: יוגבל מספר הנוסעים וכרטיסים יוזמנו מראש

ימים ספורים אחרי ההודעה על כך שהרכבת תחזור לפעילות מלאה החל מה-8 ביוני, אחרי פרק זמן ממושך בו לא פעלה, נמסר היום (ראשון) רשמית כי פעילותה לא תחודש מחר. קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר, ובמהלכו יתקיים בין היתר דיון על חזרת הרכבת – במטרה לקבוע את המתווה החדש בו תפעל. ככל הנראה, הוא צפוי לכלול הגבלות של מספר הנוסעים וחיוב בהזמנת כרטיסים מראש.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי זימן למחר בבוקר את קבינט הקורונה. "נשקול שם את הצעדים הנדרשים בבתי הספר ובתחבורה הציבורית", אמר על אותו דיון – שנקבע ליום שבו הייתה אמורה לחזור הרכבת. בהודעה נאמר כי "קבינט הקורונה יתכנס מחר בראשותו של ראש הממשלה כדי לדון בין היתר בסטטוס הפעלת הרכבת לאור העלייה בנתוני התחלואה. בעקבות כך, רכבת ישראל לא תפעיל מחר את מערך רכבות הנוסעים. עדכונים נוספים לציבור יימסרו לאחר קבלת ההחלטה הסופית בנושא".

גם אם תתקבל מחר החלטה חיובית, הרכבות לא ישובו לפעילות בתוך פחות מיומיים מקבלת ההחלטה, בשל הצורך בסדרת פעולות הנדרשות להנעה מחדש של המערך. כמו כן, המתווים הנוכחיים שהציע משרד התחבורה, כמו הזמנת נסיעה מראש, הגבלת כמו הנוסעים או פריסת פקחים – עוד צריכים לעבור בדיקות היתכנות.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה אתמול כי "אני יודעת שיש ציפייה לפתיחת הרכבת ביום שני אך עם זאת הרחבת התחלואה מחייבת אותנו לשמור על בריאות הציבור, במקביל להפעלת התחבורה הציבורית. לכן, אני פועלת בימים האחרונים מול רכבת ישראל על מנת למצוא פתרונות שימנעו את הצפיפות ויאפשרו לנו לפקח על תנועת הנוסעים ברכבת".

"ישנם מספר פתרונות, בין היתר, בוואוצ׳רים שיוזמנו מראש על ידי הנוסעים באמצעות אפליקציה. נושא שנבחן כאמור בשעות אלו. ייתכן ונדרש לדחות את הפעלת הרכבת מיום שני ליום רביעי, על מנת לוודא את ההיערכות הציבור לשימוש באפליקצייה החדשה להזמנת הוואוצ׳רים. ביחד נשמור על הנחיות משרד הבריאות – על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולשמור על בריאות הציבור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו