צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

למרות הפסקת התיאום הביטחוני: מנגנוני הרשות סיכלו פיגוע נגד צה"ל

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סיכלו פיגוע שתוכנן על ידי חוליית טרור שהחביאה עשרות מטעני צינור סמוך לג'נין, סמוך לציר שבו משתמשים כוחות צה"ל. התיאום הביטחוני הוקפא בחודש שעבר בעקבות תוכנית הסיפוח ולא ידוע אם המידע הועבר לגורמים במערכת הביטחון הישראלית

על אף הפסקת התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל, מנגנוני הביטחון של הרשות סיכלו בימים האחרונים פיגוע שתוכנן נגד כוחות צה"ל בפאתי ג'נין, כך דווח היום (ראשון) ב'ווינט' מפי גורמים בכירים המעורים בפרטים.

לפי הדיווח, ביום חמישי האחרון התקבל מידע במנגנוני הביטחון הפלסטיניים על הכנות לקראת פיגוע נגד כוחות צה"ל באזור ג'נין, כאשר חוליית טרור הצליחה להחביא עשרות מטעני צינור בשטח פתוח סמוך לג'נין ליד ציר שבו נעים כוחות צה"ל כשהם מגיעים לעצור מבוקשים בעיר. המידע המודיעיני הוביל באותו ערב לחשיפת סליק ענק בו מצאו אנשי המנגנונים 30 מטעני צינור מוכנים לשימוש שחברי החוליה היו אמורים להשליך על הכוחות עם כניסתם לביצוע מעצרים ליליים שגרתיים. במקום גם נמצא רובה שהיה מוכן לשימוש לירי על הכוחות.

בהמשך התקבל מידע על סליק נוסף הנמצא בשטח חקלאי בפאתי ג'נין, כוחות של המשטרה הפלסטינית התפרסו באזור ומצאו את הסליק שבו הוטמנו עשרה מטעני צינור, גם הם מוכנים להפעלה, ורובה מסוג 'קרלו'. גם הסליק השני היה סמוך לציר תנועה שבו משתמשים כוחות צה"ל. הגורמים ששוחחו עם האתר סירבו לומר האם המידע הועבר מראשי המנגנונים לגורמים במערכת הביטחון הישראלית.

כזכור, הרשות הפלסטינית הודיעה לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים עם ישראל. לפי דיווחים, גורמי ביטחון פלסטיניים העבירו מסר למקביליהם בצה"ל על הקפאת התיאום בין הצדדים עד להודעה חדשה, אך התיאום האזרחי והמודיעיני לא ייפגע. ההחלטה התקבלה בעקבות כוונת ישראל לספח חלקים מיהודה ושומרון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ודאי
הם לא מוכנים לשלם את המחיר שצהל ישית עליהם במקרה של פעולת טרור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו