צילום: ויקיפדיה

"צביעות האיחוד בשיא": ג'וזף בורל סירב להיפגש עם משלחת מהשומרון

שר החוץ של האיחוד האירופי סירב להיפגש עם משלחת של ראש המועצה האזורית שומרון ושייח' פלסטיני, בכדי לשמוע את עמדתם בנוגע לתוכנית המאה: "הוכחה ניצחת לכך שהאיחוד האירופי צבוע בצבע אחד ואת דעותיו הוא מגבש מבלי לשמוע את שני הצדדים"

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל סירב להפגש עם משלחת מהשומרון בכדי לשמוע ממנה את עמדתה בנוגע לתוכנית המאה והחלת הריבונות – כך אומרים גורמים במועצה האזורית שומרון. לטענתם, המשלחת כללה את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וכן שייח' פלסטיני המייצג רבים המעוניינים בהחלת הריבונות ובשלום בר קיימא עם המתיישבים.

דגן פועל רבות בפרלמנטים בעולם כולו בכדי להלחם בדה לגיטימציה שנעשית לישראל ולהסביר את השומרון. כחלק מהפעילות הבינלאומית שהוא עושה בתחום, פנה דגן באמצעות מנכלית "golden gates" גני אהרון באיחוד האירופי לשר החוץ של האיחוד האירופי והציע לו להיפגש בכל זמן ובכל מקום שיבחר בכדי להסביר לו את הצד השני של הסכסוך. אלא שכאמור לאחר חודשים רבים הואיל שר החוץ של האיחוד האירופי להשיב וזה סירב להיפגש עם המשלחת.

"האירוע הזה מביא את הצביעות של האיחוד האירופי לשיא", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "האיחוד האירופי מוצא לנכון להתכנס ולקבל החלטות בעניין יהודה ושומרון, אולם מסרב להיפגש עם נציגי התושבים המתגוררים כאן שיהיו הראשונים שיושפעו מהחלטות אלו".

דגן הוסיף כי, "זו צביעות והוכחה ניצחת לכך שהאיחוד האירופי צבוע בצבע אחד ואת דעותיו הוא מגבש מבלי לשמוע את שני הצדדים. אני מצפה מבורל לשנות את החלטתו ולהסכים להפגש גם בזום בשל הקורונה בכדי לשמוע את הצד של הערבים ביו"ש והמתיישבים המעוניינים לחיות זה לצד זה מבלי התערבות של האיחוד האירופי".

גני אהרון, מנכ"לית גולדן גייטס יועצת לענייני ישראל – איחוד אירופי באיחוד האירופי אמרה כי "מצער מאוד ששר החוץ בורל, לא היה יכול למצוא זמן לפגישה עם ראש מועצת שומרון, נציג רשמי של ישראל, זהו פספוס של הזדמנות לקבל תמונה מלאה של המציאות כפי שהיא בשטח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו