צילום: גילי יערי / פלאש 90

הפחתה נוספת בשימוש בפחם בתחנת הכוח בחדרה

בהמשך למדיניות שרי הגנת הסביבה והאנרגיה להפסקת השימוש בפחם לייצור חשמל, הנחו השרים את חברת החשמל להרחיב את ההשבתות היזומות של היחידות הפחמיות המזהמות ביותר, באתר אורות רבין בחדרה, ובכך להביא להפחתה משמעותית נוספת של פליטות המזהמים לאוויר

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל ושר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, החליטו על מהלך משותף להפחתה נוספת בשימוש בפחם בתחנת הכוח באורות רבין בחדרה. זאת, על-ידי השבתת היחידות הפחמיות 1-4, המזהמות ביותר, במשך עונות המעבר – עד להפסקת השימוש בהן המתוכננת לשנת 2022, כפי שהכריז השר שטייניץ בקדנציה הקודמת ובהתאם למדיניות המשרד להגנת הסביבה לסגירת התחנות הפחמיות.

בהודעה משותפת מטעם המשרד להגנת הסביבה ומשרד האנרגיה נכתב כי מדובר במהלך משמעותי למשק החשמל, המהווה חלק ממדיניות השרים להפסקת השימוש בפחם בעתיד הקרוב. צעד זה יוביל להפחתה משמעותית של פליטות המזהמים לאוויר ובכך לצמצום חשיפת הציבור לזיהום אוויר.

דרישה להשבתת היחידות הפחמיות בתחנת הכוח אורות רבין 1-4 הוטמעה בתיקון היתר הפליטה שהוציא המשרד להגנת הסביבה. הדרישה בהיתר הפליטה לאוויר כוללת השבתה בהיקף של 177 ימים בשנת 2020 (לעומת 105 ימי השבתה לפני השינוי); 327 ימים בשנת 2021 (במקום 63 ימים לפני השינוי); ו-300 ימים בשנת 2022, מועד סגירת יחידות אלו (במקום 63 ימי השבתה לפני השינוי).

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל אמרה היום: "זו בשורה אמיתית לתושבי כלל מדינת ישראל: אנחנו בדרך להיפרד מהפחם. יצאנו במהלך להפסקת השימוש בדלקים פוסיליים מזהמים ומעבר למשק חשמל מבוסס אנרגיות מתחדשות. המהלך יביא לשיפור דרמטי באיכות האוויר, ישפר את בריאות הציבור ויאפשר לישראל לקחת חלק משמעותי במאבק העולמי במשבר האקלים. הדרישה הנוכחית מחברת החשמל מעמיקה את הפחתת הפעילות של היחידות הפחמיות בחדרה עד להשבתתן המוחלטת ב-2022"

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ הוסיף כי "בהמשך להחלטתי על גמילה סופית של מדינת ישראל מפחם עד שנת 2025, הגעתי בתיאום עם השרה להגנת הסביבה, להחלטה על תקופות של השבתה זמנית של היחידות הפחמיות 1-4 כבר במחצית השנייה של שנת 2020. המהלך הנוכחי יסייע לנו בהכנת מערכת החשמל לסגירה המוחלטת של התחנה הפחמית בחדרה בתוך שנתיים מהיום"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו