גנץ מגבה: חייל תועד מחלץ פלסטיני מעימות אלים עם יהודים בחברון • צפו

בסרטון שהופץ ברשת נראית קבוצה של יהודים מכה פלסטיני במהלך תגרה שהתפתחה בין הצדדים. חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום נראה הודף את התוקפים, שממשיכים להכות את הגבר. שר הביטחון גנץ: "פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל"


שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים*

בתיעוד שהופץ היום ברשתות החברתיות נראה חייל צה"ל מחלץ פלסטיני במהלך תגרה עם יהודים בחברון. התקרית האלימה התרחשה אמש בעת חיכוך שהתפתח בין יהודים לפלסטינים בעיר, במהלכה יודו אבנים והושלכו בקבוקים. בסרטון נראית קבוצת יהודים מכה גבר פלסטיני, שמשיב להם חבטות ובין הצדדים מתפתחת תגרה. יש לציין כי הישראלים המופיעים בתיעוד הם לא בני היישוב היהודי בחברון.

חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום התערב בקטטה ונראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהמקום. היהודים אינם נרתעים וממשיכים בניסיונות להכות את הגבר. החייל נראה מתעמת עם אחד התוקפים ולאחר מכן משחרר את הפלסטיני מאחיזתו של תוקף אחר. בשלב מסוים לוקח החייל את הפלסטיני איתו ומרחיק אותו מהמקום, אך הצעירים ממשיכים לרדוף אחריו.

גורמים ביטחוניים שצוטטו ב'ווינט' אמרו כי "כך מצופה מלוחם ביהודה ושומרון לפעול כאשר הוא נקלע לחיכוך שכזה. הלוחם קיבל גיבוי מלא ממפקדיו בחטיבת גולני על שיקול הדעת וההתערבות המהירה שלו. מצופה מהנהגת הישוב בחברון לגנות את האלימות הזו, שלא מרגיעה כלל את המתיחות שגם כך קיימת בתקופה הזו ביהודה ושומרון. זו הייתה התגרות מיותרת בפלסטיני".

ב'כאן חדשות' דווח כי בזמן הניסיון של לוחם גולני להפריד בין הפלסטינים ליהודים ספג החייל אגרופים מהיהודים. מפקדיו מגבים את התנהלותו והמליצו לו להגיש תלונה למשטרת ש"י שחוקרת את התקרית. בצה"ל מצפים ממשטרת ש"י לכל הפחות לעכב לחקירה את המעורבים באירועים, שכללו גם ניפוץ שמשות וניקוב צמיגים של רכבים פלסטינים באזור.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, אמר הערב כי "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

מצה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "בשעות הלילה התפתח חיכוך בין ישראלים לפלסטינים בעיר חברון, במהלכו יודו אבנים והושלכו בקבוקים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את האירוע במהירות".

עו״ד בן גביר המייצג חלק מהעצורים בעקבות תקיפת הצעיר מסר כי גרסת הנערים הובאה בפני החוקרים, לפיה הפלסטינים התגרו בהם ואח״כ צילמו אותם. "זוהי שיטה מוכרת בחברון, אנחנו ערים לה מדי פעם. גם כשהפלסטינים מתחילים באירועים הם מצטיידים מראש במצלמות על מנת לתעד את התגובה מבלי להציג תחילה את ההקלטה שהם עומדים מאחוריה. בכל מקרה הנערים שוחררו בתנאים מגבילים".

הפלסטיני, איברהים בדר, בן 31 ואב לשלושה, סיפר שהיה בדרכו מביתו לעבודה כמאבטח ולדבריו לא דיבר עם התוקפים ולא עשה להם מאומה בטרם הותקף. "הלכתי אתמול ב-23:00 בלילה ברחוב בחברון, פתאום הגיעו מתנחלים והחלו להכות אותי. לפחות שמונה, אולי עשרה". לטענתו לא היו ריב או קללות לפני, והוא סיפר כי החייל "התערב די מהר, זו לא פעם ראשונה שזה קורה".

הוא הוסיף כי הוא מודה לחייל שהרחיק אותו מהם וסייע לו, אך יש לעצור את התוקפים. "החייל התערב כששמע קולות וצעקות", סיפר בדר. "הרגשתי טוב עם זה שהוא הרחיק אותי מהם, או הרחיק את המתנחלים ממני. עם זה שהוא ניצב להגנת החף מפשע. אני מודה לחייל שסייע לי והרחיק אותם ממני, אך הצבא צריך לדאוג שהם לא יחזרו ויתקפו מישהו נוסף. צריך לעצור את המתנחלים האלה".

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה נראה אחרי הסתה בלתי פוסקת במערכת החינוך המזרוחניקית

כתוב מפורשות בתורה שאסור להתגרות סתם בגויים.

מכל מקום החייל פעל מעולה, כנצרך וכנדרש

אל תמהרו כל כך לשפוט קודם ששמעתם את שני הצדדים ולעניות דעתי גם אין צורך לפרגן מידי לחייל כי זה יכול לגרום לחיילים אחרים לחקות את התנהגותו על מנת לקצור שבחים בשעה שהסיטואציה לא תמיד תהיה תמימה כל כך. מה גם שהיהודים שם מתמודדים עם דקירות ורציחות וכל מיני מרעין בישין

אם החייל היה הודף פלסטינים כדי להציל בחור יהודי לא הייתם שומעים על זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו