טראמפ ובולטון, בימים טובים יותר. צילום: ויקיפדיה

קרב מול היועץ לשעבר: טראמפ מנסה למנוע את הוצאת ספרו של בולטון

נשיא ארצות הברית הגיש תביעה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, במטרה למנוע ממנו להוציא לאור את הספר שלו על תקופתו בבית הלבן. בתביעה, נטען כי הספר של בולטון מכיל "הפרות ברורות של ההסכמים שעליהם הוא חתם כתנאי להעסקתו"

נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ הגיש הלילה (בין שלישי לרביעי) תביעה אזרחית לבית המשפט הפדרלי בבירה וושינגטון נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, במטרה למנוע ממנו להוציא לאור את הספר שלו על תקופתו בבית הלבן בעוד פחות משבוע, ב-23 בחודש.

התביעה האזרחית הוגשה בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, יום אחד לאחר שטראמפ אמר כי בולטון יפר את החוק אם הספר יתפרסם. הספר, שייקרא "החדר שבו זה קרה: זכרונות מהבית הלבן" אמור להתחיל להימכר בארצות הברית ביום שלישי הבא. בתביעה, נטען כי הספר של בולטון מכיל "הפרות ברורות של ההסכמים שעליהם הוא חתם כתנאי להעסקתו, וכתנאי לקבלת גישה למידע מסווג מאוד".

מנגד, בית ההוצאה לאור Simon & Schuster, שאחראי על הוצאת הספר, מסר כי התביעה היא "לא יותר מהצעד האחרון בשורת המאמצים הארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר, שהוא מעריך שאינו מתחנף לנשיא". בהצהרה שפרסם בית ההוצאה לאור נכתב עוד כי בולטון פעל לצד גורמים בבית הלבן והתייחס לכל החששות שהעלו על-ידיהם.

לפני מספר ימים התייחס הנשיא טראמפ לספר של בולטון שעלול לכלול מידע שיביך אותו ואמר כי אם הוא אכן יתפרסם – זו תהיה הפרה של החוק. הוא אמר כי כל השיחות שמתנהלות עם הנשיא הן מסווגות. במקביל, התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר אמר כי בולטון לא השלים את התהליך הביטחוני הנחוץ לפרסום הספר, וכי משרד המשפטים מנסה לשכנע אותו למחוק מהספר מידע מסווג.

בסוף השבוע התפרסם חלק מהספר. בולטון כתב בספרו כי "עבירות בסגנון פרשת אוקראינה נעשו לכל אורך כהונתו של הנשיא טראמפ". בהודעה לתקשורת נאמר כי בולטון מותח ביקורת על הדמוקרטים שהתמקדו יתר על המידה בפרשת אוקראינה ולא בדקו גם אירועים אחרים. הוא מאשים אותם "ברשלנות בהליך ההדחה".

יצוין כי ג'ון בולטון היה יועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית אך הוא עזב את התפקיד בספטמבר זאת לאחר שהתגלעו אי הסכמות בינו לבין טראמפ, במיוחד בנושא קוריאה הצפונית, מאז הפכו השניים לעוינים באופן גלוי, וספרו של בולטון הועלה כסגירת חשבונות על מה שאירע ביניהם בחדר הסגלגל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו