Noam Revkin Fenton/Flash90

התרעת צבע אדום הופעלה באשכול, אין נפגעים – הערכה: ירי תועה מסיני

התראת צבע אדום נשמעה בשטח פתוח סמוך למועצה האזורית אשכול. מצה"ל נמסר כי הופעלה בעוטף עזה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד כתוצאה מירי שאינו רקטי. לפי דיווחים של התושבים לאחר מכן נשמע פיצוץ במרחב

ירי תועה משטח סיני גרם היום (שני) להפעלת התרעת צבע אדום שקטה במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. ככל הנראה מדובר בירי קליעים או פצמ"ר, במסגרת הלחימה בין צבא מצרים לארגוני הטרור הפועלים בחצי האי. תושבים וחיילים באזור שמעו פיצוץ כתוצאה מזליגת הירי, אך אין נפגעים ולא ידוע על נזק.

מהמועצה אזורית אשכול נמסר כי "לפני מספר דקות הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח סמוך לגבול באזור דרום המועצה. נשמע פיצוץ. הפרטים בבדיקה. נעדכן בהמשך. אין שינוי בהנחיות". מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, הופעלה בדרום עוטף עזה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד כתוצאה מירי שאינו רקטי".

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע היום כי בשעות הערב יחל תרגיל צבאי במרחב עוטף עזה שיארך מספר שעות. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב וכלי טיס. "נדגיש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2020 ונועד לשמירה על כוננות הכוחות וכשירותם", נמסר מצה"ל.

כזכור, אתמול כוח של חיל הים תפס חשוד שחצה את הגבול מעזה בשחייה בסמוך לחוף הים בזיקים. החשוד לא היה חמוש אך הוא נתפס במרחק של כ-200 מטרים בלבד מקו החוף. ספינה של חיל הים היא זו שנשלחה לאתר ולאסוף את החשוד מהמים.

בליל שבת האחרון נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, וביישובים במועצה האזורית שער הנגב נשמעה אזעקת צבע אדום. לאחר מכן התברר כי רקטה התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקטה השנייה נפלה בתוך הרצועה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו