בעקבות הקורונה: הפוסק החסידי הורה – אלו הפטורים מלצום בי"ז בתמוז

האדמו''ר משאץ ,מפוסקי ההלכה בבני ברק, מפרסם הערב שורה של אנשים הפטורים מלצום בי''ז בתמוז, בהם: חולי קורונה אפי' במצב קל, השוהה בבידוד, כאלו שחיוביים לנגיף אפי' ללא תסמינים וכן כאלו שבתוך שבועיים מיום ההחלמה מהנגיף אף בהרגשה כבריא

יממה קודם צום י"ז בתמוז יוצא כ"ק האדמו"ר משאץ שליט"א מבכירי הפוסקים בבני ברק במכתב הוראות מיוחדות לקראת הצום, במכתב הוא מציין רשימה של אנשים הפטורים מלצום את הצום זאת בשל התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה.

במכתבו כותב האדמו"ר: "לרבים השואלים, האנשים ונשים דלהלן לא יצומו בי"ז בתמוז הבעל"ט – בעלי תסמין אופייני למחלה ואף בתסמין בודד, כמו כן, חולה קורונה קל וכל שכן חולה קורונה קשה, גם השוהה בבידוד פטור מלצום את הצום".

עוד מציין האדמו"ר משאץ שליט"א כי גם בעלי תשובה חיובית לבדיקה ואף בלי תסמין, כמו כן, אנשים הנמצאים בשלבי החלמה מהמחלה, וכן כאלו הנמצאים בתוך שבועיים מיום ההחלמה מנגיף הקורונה אף בהרגשה כבריא פטורים מלצום. גם בעלי מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, וכן בעלי מחלות שפעת עם חום של 38 מעלות לא יצומו את צום י"ז בתמוז.

את מכתבו חותם האדמו"ר שליט"א "יעזור השם שנזכה במהרה לנבואת זכריה צום הרביעי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה, בברכת כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך".

יצוין כי כ"ק האדמו"ר משאץ שליט"א הינו מגדולי הפוסקים בעיר בני ברק אשר שימש במשך שנים רבות כדיין בבית דינו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל, אשר סמך את ידיו עליו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו