צילום: ארי קופרשטוק

ביתר: בתי הכנסת נסגרו – הגבאים נדרשים להתחייב ששומרים על ההנחיות

רבני העיר הגר"י תופיק אביעזרי שליט"א והגר"ח ווייס שליט"א הודיעו בתום כינוס חירום שכינסו כי מוסדות החינוך ובתי הכנסת בעיר ייסגרו וייפתחו מחדש רק לאחר שהמנהלים והגבאים התחייבו על שמירת ההנחיות במקומות עליהם הם אחראים

לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי לא יאריך את הסגר על ביתר עילית, ערכו אמש (שלישי) רבני העיר הגר"י תופיק אביעזרי שליט"א והגר"ח ווייס שליט"א כינוס חירום בו השתתפו רבני העיר, חברי מועצת העיר ונציגי הקהילות. בכינוס הופיע פרופ׳ איתמר גרוטו ממשרד הבריאות שהשיב לשאלות הרבנים בנושאי רפואה.

בתום הכינוס הוחלט כי מוסדות החינוך ובתי הכנסת בעיר ייסגרו וייפתחו מחדש רק לאחר שהמנהלים והגבאים התחייבו על שמירת ההנחיות במקומות עליהם הם אחראים. במכתב שפרסמו רבני העיר הגר"י תופיק אביעזרי שליט"א והגר"ח ווייס שליט"א תחת הכותרת "החלטת כינוס וועדת הרבנים דביתר עילית" נכתב שהמארי דאתרא החליטו שמקימים וועדת רבנים מיוחדת של הרבנים, שהם יחליטו לגבי פתיחת השטיבלאך, בתי הכנסיות ובתי החינוך

רבני העיר הכריזו כי "היום בשעה 5:00 אחה"צ סוגרים את כל מוסדות החינוך בעיר. וכל מי שרוצה לפתוח יבוא לוועדת הרבנים המיוחדת וידונו אם שומרים על ההנחיות. וכל מי שיחתום ויקבל את כל ההנחיות, יקבל אישור לפתוח".

כזכור, במכתב שפרסמו רבני העיר הגר"י תופיק אביעזרי שליט"א והגר"ח ווייס שליט"א בשבוע שעבר תחת הכותרת "קריאה ובקשה לתושבי עירינו הע"י" הם כותבים: "כידוע שבעוה"ר נתרבו בעירינו הרבה נדבקים בהוירוס הי"ת ירפאם ויחלימם במהרה". הרבנים ממשיכים: "והוקצה לתושבי העיר מלונית מיוחד, שיהי' בעהי"ת, מותאם ברוחניות ובגשמיות ליהדות הצרופה".

המארי דאתרא דביתר עילית הורו: "ולכן קוראים אנו בזה למשפחות שנדבקו שיתפנו מהעיר, כדי שח"ו לא ידביקו אחרים שבאים במגע איתם וכך נוכל בעהי"ת בהשתדלות זו להמעיט התחלואה בעירינו". בהמשך הורו הרבנים שלא לשלוח צעירים ללא השגחה למלוניות".

עם פרופ' גרוטו: רבני ביתר עילית התכנסו לדיון חירום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו