Yossi Zeliger/Flash90

נתניהו אישר: פעילות מוסדות החינוך במתכונת הנוכחית תימשך בשלב זה

ראש הממשלה אישר את סיכום ראש המל"ל, שר החינוך, מנכ"ל משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה הקובע כי בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית, והלימודים יימשכו עד 6 באוגוסט

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הקובע כי "בשלב זה פעילות בתי הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך תימשך במתכונת הנוכחית (עד כיתה ד')". על פי המסתמן הלימודים יימשכו עד 6 באוגוסט. לא ברור כיצד המהלך משפיע על תלמודי התורה.

ביום שני האחרון קיים נתניהו דיון על מתווה פעילות מערכת החינוך עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, עם השר גלנט ועם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. אז הוחלט שלא לסגור את מסגרות הקיץ, ונקבע כי היום תיערך הערכת מצב נוספת שבה יעלו כל האפשרויות שיעמדו על הפרק. כאמור, בתום הערכה זו הוחלט להמשיך כרגיל עד למועד המתוכנן.

שר החינוך יואב גלנט הציג אתמול במליאת הכנסת את נתוני התחלואה הנמוכים בבתי הספר והגנים של החופש הגדול – ואמר כי "אמשיך להיאבק למען התלמידים, המורים וההורים. מערכת החינוך היא עוגן של יציבות בעבורם ובעבור המשק הישראלי. אני פועל מתוך אחריות לאומית ומתוך ראייה כוללת של מערכת החינוך, מערכת הבריאות והכלכלה".

לדבריו, "שיעור התחלואה בציבור הכללי גבוה פי 3 מאשר בקרב הילדים בבתי הספר של החופש הגדול. שיעור הילדים החולים נמוך משמעותית מחלקם באוכלוסייה. לרוב מקור ההדבקה בקרב שכבות הגיל הללו התברר כחיצוני למוסדות החינוך. הנחיותיו המחמירות של משרד החינוך, בשכבות הגיל הללו, הביאו לביצוע מספר שיא של בדיקות ועם זאת, לא נמצאו מקרי התפרצות נרחבים. בעת הזו עמדתי היא כי יש להמשיך את קיום בתי הספר והגנים של החופש הגדול כמתוכנן, בשבועיים הקרובים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו