אחרי שהוגדלה ב-500 מיליון: תוכנית המענקים תובא לאישור הממשלה

הממשלה צפויה לאשר את תוכנית המענקים שהוגדלה ב-500 מיליון שקל נוספים, ל-6.5 מיליארד שקל, לאחר שהוחלט להכפיל את הקצבאות לאוכלוסיות החלשות המקבלות קצבאות מהביטוח הלאומי. ההערכות הן שתשלום המענקים יחל בשבוע הבא
הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את תוכנית המענקים שהוגדלה ב-500 מיליון שקל נוספים, ל-6.5 מיליארד שקל, לאחר שהוחלט להכפיל את הקצבאות לאוכלוסיות החלשות המקבלות קצבאות מהביטוח הלאומי – כך דווח ב'ווינט'. בעקבות התיקונים שהוכנסו בתוכנית יקבלו את המענקים אזרחים המשתכרים עד 640 אלף שקל בשנה, בהתאם לדו"חות שהוגשו לשנת 2019.
התוכנית תובא כבר מחר גם לאישור ועדת השרים לחקיקה, וביום שני השבוע לאישור הכנסת, שם מצפים להעבירה עד ליום רביעי בשלוש קריאות. עם זאת, עדיין עשויים להידרש תיקונים בתוכנית, בעיקר דרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לשלם את הקצבה עבור כל ילד במשפחה, עד גיל 18, גם מעבר לשלושת הילדים הראשונים.
כל אזרחית ואזרח מגיל 18 ומעלה (שמלאו להם 18 עד 30 ביוני השנה) יקבלו 750 שקל. הורים לילדים יקבלו עבור כל ילד עד הילד השלישי (כולל) תוספת של 500 שקל. קצבה כפולה יקבלו מי שזכאים לגמלת סיעוד, גמלת נכה נזקק, גמלת הבטחת הכנסה, תשלום חודשי לפי חוק המזונות ותשלום לעולה חדש נזקק הניתן על ידי משרד הקליטה.
על פי הדיווח של גד ליאור, מאחר שאין בידי הביטוח הלאומי פרטים על אזרחים מגיל 18 ומעלה שאינם מקבלים קצבאות ואינם מוכרים לביטוח הלאומי, יהיה על כל מי שלא יקבל את המענק לפנות בתוך שנה למוסד לביטוח לאומי ולדרוש את המענק. יצוין שהמענקים לא ייחשבו כהכנסה לצורך תשלום מס.
ההערכות הן שתשלום המענקים יחל בשבוע הבא, לאחר אישור התוכנית בשלוש הקריאות בכנסת.
https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1358407/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו