צילום: שוקי לרר

גדו"י מורים: לא להשתתף באירועים ולא להיכנס לבימ"ד שמפרים את הכללים

מרנן שר התורה וראש הישיבה במכתב אזהרה ללומדי התורה: "צריכים לנהוג בזהירות יתירה כדי שלא לגרום ח"ו לביטול תורה דרבים". עוד הוסיפו: "על מרביצי תורה חובת הזהירות ביותר". לקראת בין הזמנים: "יש צורך במנוחה אבל לא בפריקת עול תורה"

בשל התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה יוצאים מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א במכתב אזהרה בו הם קוראים כי על כל אחד חלה חובת הזהירות בימים אלו שלא יוזק ושלא להזיק אחרים, ובמיוחד מרביצי תורה וזאת בכדי למנוע 'ביטול תורה' כאשר מחמת זה אפשר להגיע לידי סגירת היכלי הישיבות.

"למרביצי תורה מגידי שיעורים ומלמדים ותלמידי הישיבות" פותחים גדולי ישראל את מכתבם המיוחד, "הן עתה עם התפשטות הנגיף בעולם חובה על כל אחד ואחד להזהר מאד שלא יוזק ושלא יזיק לאחרים ח"ו. אך על מרביצי תורה חובת הזהירות ביותר באשר ת"ת דרבים תלוי בהם ועי' שו"ע ורמ"א ביו"ד הלכות מלמדים (סי' רמב) ולצערנו יש מקומות תורה שנתבטלו עקב מחלתם של מלמדים ומגידי שיעורים".

עוד מוסיפים מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א כי יש להימנע מלהשתתף באירועים מלבד בני המשפחה הקרובה, "ובכלל חובת הזהירות להמנע מלהשתתף בארועים כמו חתונות, בר מצוה וכו' מלבד בני המשפחה הקרובים ביותר".

עוד מוסיפים גדולי ישראל, "וכן שלא להיות בבתי מדרש שאין שם זהירות כנדרש. וגם במקומות הלימוד (בישיבות ובתתי"ם) צריכים לנהוג בזהירות יתירה כדי שלא לגרום ח"ו לביטול תורה דרבים, וכל הנזהר בזה הרי הוא בכלל ברוך אשר יקים וגו'".

בסיום מכתבם מעוררים שר התורה וראש הישיבה לקראת ימי 'בין הזמנים' כי יש להיזהר מטיולים כי בעבר היו אסונות מחמת זה, "והנה כעת אחרי ט"ב עד ר"ח אלול אע"פ שלא נמצאים במסגרת הישיבה יש ליזהר מטיולים, כי בעבר היו אסונות מחמת הטיולים, יש צורך במנוחה אבל לא בפריקת עול תורה כי זה דבר חמור מאד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו