Yonatan Sindel/Flash90

מקורבי גנץ: "נתניהו החליט ללכת לבחירות כדי לנסות ולמנוע את המשך משפטו"

מקורבים ליו"ר כחול לבן טוענים שנתניהו החליט להוביל לבחירות: "להעביר תקציב לשלושה חודשים זה מהלך מטורף, אם נתניהו החליט ללכת לבחירות אז ניפגש בקלפי. הוא כנראה הבין שיצטרך להיות שלוש פעמים בשבוע בבית המשפט והחליט להקדים את הבחירות"

מקורבים לראש הממשלה החליפי בני גנץ טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להוביל לבחירות וכי אין ליו"ר כחול לבן כוונה להיות חלק מהמשחק הפוליטי שלו – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'. "להעביר תקציב לשלושה חודשים זה מהלך מטורף", צוטטו מקורביו, "אם נתניהו החליט ללכת לבחירות אז ניפגש בקלפי. הוא כנראה הבין שיצטרך להיות שלוש פעמים בשבוע בבית המשפט והחליט להקדים את הבחירות כדי לנסות ולמנוע את המשך משפטו".

גנץ אתמול נזף בחברי סיעתו בעקבות הדיווחים כי הוא שוקל לוותר על דרישתו לתקציב דו שנתי ואמר כי "יש כאן כאלה שמכנים את עצמם 'גורמים בכירים בכחול לבן' ואומרים שאני שוקל ללכת על תקציב חד-שנתי. אף אחד מכם לא דיבר איתי בנושא ואל תגזרו קופון שאתם גורמים לי לשנות את דעתי. תקציב לשנת 2021 הוא חובה" – כך דווח ב'כאן חדשות'.

גנץ אמר אתמול בפתח ישיבת נסיעה כי "ממשלת ישראל מחוייבת בעת הזו, להעמיד תכנית רחבה לשיקום הכלכלה, לאנשי הבמה והתרבות, לעצמאים, לעובדי התיירות ועוד. מגיעה יציבות לכולם. מגיע להם לדעת שנה קדימה, לפחות כיצד המדינה דואגת להם ונותנת להם רשת ביטחון. זו מחוייבות המדינה לאזרחיה, זו מחוייבותי לאזרחי ישראל. לשם כך, דרוש תקציב מדינה. תקציב אחראי, תקציב עם יציבות ארוכת טווח, תקציב שרואה את האדם בקצה. אף אחד, אבל אף אחד, לא צריך לשאול את עצמו בכל בוקר מה יהיה גורלו בעוד חצי שנה ושנה – אנחנו צריכים לתת את התשובות האלה. תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות".

עוד תקף ואמר כי "הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה – בזבוז מיליארדים על שלטי פרסומות של פוליטיקאים במקום להעניק תקציבים ויציבות לאזרח בשעה זו, היא פשוט חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינת ישראל שיכול להעלות על דעתו יציאה לבחירות. הליכה לבחירות בזמן שצה״ל ומערכת הביטחון זקוקים בדחיפות לתקציב שיבטיח את הערכות הצבא למערכות השונות, זוהי בבחינת חוסר אחריות לאומי".

גנץ פנה לנתניהו: "אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום, יש בינינו מחלוקות ויש בינינו גם הסכמות רבות. אך אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן ואני משוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו. לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד סוף 2021. לפי ההסכם שנחתם אם הליכוד כשהיינו בזמן הקורונה סיכמנו שיהיה תקציב שיחצה את השנים 2020-2021, אם הליכוד יעמוד בהסכם תושג יציבות שלטונית וכנגזרת מכך יציבות כלכלית. אנחנו עמוד בהסכם במלואו. אני מצפה מכולם לנהוג כך. זה הזמן ליציבות; יחד נפעל על מנת לייצב את המדינה , לתת מענה לאזרחים, לנצח את הקורונה ולהבטיח את ביטחון ישראל ועתידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול במהלך ישיבת הסיעה לאתגרי משבר הקורונה וכן לסוגיית התקציב ולאפשרות של מערכת בחירות נוספת. ""נוכח האתגרים, כמו הביטחון והקורונה, בזמן הזה אין סיבה ללכת לבחירות. ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: "כל הכלכלנים אומרים זאת. אם נעביר תקציב נוכל להעביר את שנת הלימודים בספטמבר כמו שעובד עליו שר החינוך. אם נעביר תקציב עכשיו נוכל להגשים את התוכנית של שר האוצר להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל, לעצמאים, לבעלי עסקים, לתמרץ תעסוקה. לכן, נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו