הסכמה בין גפני לכץ: 500 ש"ח לילד הרביעי – 300 ש"ח מהילד החמישי ואילך

שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים סיכמו כי תוכנית המענקים תתוקן: ילד ראשון עד רביעי יקבלו 500 ש"ח, ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 ש"ח לכל ילד. ועדת הכספים תתכנס בזמן הקרוב לאישור המתווה, והחוק יעלה בהמשך היום לאישור סופי במליאה

שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נפגשו היום (שלישי) בשולי הדיון בוועדה והגיעו להבנות בכל האמור לתכנית המענקים שיזמה הממשלה – תוכנית שתאושר היום בהצבעה וועדה לאחר שהוסכם בין השניים לצמצם את אפליית המשפחות ברוכות הילדים וגם עם חיילים משוחררים.

על פי הסיכום החדש, על ילד ראשון עד רביעי (כולל) יקבלו 500 ש"ח כל אחד (בנוסף ל-1500 ש"ח של ההורים), ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 ש"ח לכל ילד. בנוסף סוכם כי חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 ש"ח בנוסף ל-750 ש"ח שמקבל כל אדם מגיל 18.

מלשכת גפני נמסר בעקבות הסיכום כי ועדת הכספים תתכנס בזמן הקרוב לאישור המתווה, והחוק יעלה בהמשך היום לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, הכסף ייכנס לחשבונות הבנקים של האזרחים בימים הקרובים. הפשרה התקבלה לאחר שמוקדם יותר היום, גפני איים שלא להעביר את המענקים בוועדת הכספים במידה ולא תינתן תוספת על הילד הרביעי ומעלה.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הגיב לסיכום ואמר כי "שמחתי לשמוע על החלטת שר האוצר לשדרג את הצעתי ולהעביר 300 ש״ח החל מהילד החמישי. זו בשורה מעולה לכולם שמראה את נכונות הממשלה לסייע לאזרחים בזמן המשבר".

מוקדם יותר הכחיש כץ את הפרסומים על הסכמות שנתן לשינוי בקריטריונים בתוכנית מענק לכל אזרח. "אני קראתי פרסומים על הידברויות שהיו אתי וכל מיני הכרזות שלי. לא דיברתי עם איש. לא הודעתי בשום מקום על שינוי בנוסח הממשלה. באתי לכאן כפי שאמרתי ליו"ר לא כדי לנאום לכם, אלא כדי להקשיב לכם. אני אשתדל לשמוע את חברי הוועדה. מדובר בחוק שיש בו הרבה דגשים, יש בו כלכלה וחברה והרבה דברים. גם בממשלה עצמה הוכנסו בו שינויים לדרישת סיעות כאלה ואחרות. אני בא בהחלט לשמוע בלב פתוח ובנפש חפצה".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ושלמה קרעי (הליכוד) תמכו בהעברת מענק לכל ילד, בטענה שלא מדובר בסכומים גבוהים. גם חבר הכנסת אחמד טיבי תמך במענק, לצד חברי הכנסת החרדים שקידמו אותו מבעוד מועד. חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד טען גם: "כדי שהחוק יעבור ויתקדם, צריך לשפר אותו בכל מה שקשור לילד הרביעי, החמישי ושישי שביעי ועד העשירי".

לפי הביטוח הלאומי, העלות התקציבית של התוספת עבור כל ילד מוערכת ב-100 מיליון שקלים. זו הסיבה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ ובעיקר הגורמים המקצועיים במשרדו התנגדו לה נחרצות, אף שמדובר בסכום זניח ביחס לתוכנית כולה, שעלותה כ-6.5 מיליארד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו