Yonatan Sindel/Flash90

זעם בליכוד: זוהר מעניש חכי"ם ושרים – שאשא ביטון תודח מועדת הקורונה

יו"ר סיעת הליכוד שיגר גם מכתב לחברי כנסת נוספים ממפלגתו והודיע להם: עד סוף מושב הקיץ הקרוב לא נדון בהצעות החוק שלכם משום שהפרתם את המשמעת הקואליציונית. בכיר בליכוד ל'חדשות JDN' נגד זוהר: "ממשיך לפלג ולריב, הוא ישלם על זה מחיר כבד"

לאחר עימותים נרחבים באשר לנחיצות ההגבלות במסעדות ובעולם התרבות, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע הערב (שלישי) לחברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון כי היא תודח מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה, וזאת לאחר שהפרה לדבריו את המשמעות הקואליציוניות. במקביל, ח"כ זוהר שיגר מכתב לשורה של חברי כנסת נוספים ממפלגתו ושבו בישר להם כי החליט להטיל עליהם סנקציות משום שהפרו את המשמעת הקואליציונית.

ב'חדשות 12' דווח כי כרגע לא ידוע מספר חברי הכנסת המדויק מהליכוד שקיבלו את המכתב. לחברת הכנסת קרן ברק נכתב: "בהמשך לישיבת הסיעה, ברצוני להביא לידיעתך כי על רקע התנהלותך והיעדרותך מהצבעות מחייבות במליאה בניגוד לכללי המשמעות הקואליציונית, הוחלט להטיל עלייך את הסנקציה הבאה: לא תתאפשר העלאת הצעות חוק מטעמת לוועדת השרים לענייני חקיקה עד סוף מושב הקיץ של הכנסת".

דקות לאחר שליחת המכתבים, ח"כ שלמה קרעי תקף בחריפות את ח"כ זוהר ומסר: "מיקי פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית "נטו מיקי זוהר". שלושת הכ"פים: הכוח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".

גורם בכיר בליכוד אומר ל'חדשות JDN': "מיקי זוהר לא הצליח להשליט סדר בקואליציה מהרגע הראשון שהוא נכנס לתפקיד, הפסיד בכל מאבק שהיה, ועכשיו הוא ממשיך לפלג ולריב עם החכי"ם בליכוד, הוא ישלם על זה מחיר כבד".

זוהר כתב בטוויטר כי "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם רה״מ הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

שאשא ביטון הגיבה לכוונה להדיחה ואמרה כי "פעלתי על פי צו מצפוני. ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

כזכור, לאחרונה שאשא-ביטון ומרבית חברי ועדת הקורונה דחו את ההגבלות על סגירת חדרי הכושר, ואפשרו את פתיחתם שוב, עד לסגירה המחודשת בהתאם להחלטת הממשלה. בשל המהלך שעשתה, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר איים על שאשא-ביטון בהדחה, אך בסוף בליכוד החליטו שינקטו נגדה בצעדים משמעתיים בלבד.
.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו