David Cohen/Flash90

נתניהו על האלימות: "מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין"

ראש הממשלה על תקיפת מפגיני השמאל אמש: "אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא". עוד הוסיף: "כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון רה"מ או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ומשפחתי מדי יום - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית האלימות אמש בתל אביב כלפי מפגיני שמאל ואמר כי "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא".

עם זאת, נתניהו ציין את ההסתה כלפיו ואמר כי "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח – המפורשים והמרומזים – נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב.

"לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום – לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים – התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך.
אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

"אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת – לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד", דברי ראש הממשלה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה גינה הבוקר את התקיפה האלימה שהתרחשה אתמול נגד מפגינים נגדו וכתב בטוויטר: "בחייכם. תורידו את הלהבות. כמה שנאה באוויר. תשעה באב. לא משנה בעד או נגד מי אתם: אני קורא לכולכם – ימין, שמאל, בעד/נגד רה"מ, נגדי או בעדי – להוריד את הלהבות. המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות. אנחנו עם אחד. זה יהיה אסון אם המחלוקות ישכיחו זאת".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועי האלימות אמש במחאה בתל אביב: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי אלימות והפרת חוק".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן". שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר כי "אלו שתקפו את המפגינים אתמול – הם האנרכיסטים האמיתיים".

ראש האופזיציה יאיר לפיד בתגובה לאלימות אמש כלפי מפגינים תל אביב: "האלימות והדם שנשפך אתמול בתל אביב הם על הידיים של ביבי והשליחים שלו. מי שזורע הסתה יקבל דם. מי שקורא למפגינים מפיצי מחלות, ומסית נגד אזרחים שמפגינים נגדו, מוביל את ישראל למלחמת אחים. אנחנו ערב ט׳ באב והבעיה הגדולה שלנו היא שגדול מחרחרי השנאה בישראל יושב בלשכת ראש הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו