המאבק על התקציב: גנץ וניסנקורן נפגשו עם כץ בכנסת – ללא הושגו הסכמות

שרי הביטחון, האוצר והמשפטים דנו בנושא התקציב, אך לא חלה התקדמות. מוקדם יותר דרעי אמר שחשוב להגיע להבנות, וגנץ השיב: "יש לעמוד בהסכם". ליצמן לנתניהו: "לא נלך לבחירות בלי תקציב". השר כץ: "אביא תקציב חד-שנתי לממשלה ביום ראשון"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן נפגשו היום (רביעי) בכנסת לדיון בסוגיית תקציב המדינה. זאת, על רקע המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן בנושא. הפגישה הסתיימה ללא התקדמות בין הצדדים. על פי הדיווחים, הפגישה ערכה חצי שעה בלבד וגורם המעורב בפגישה אמר כי "אנחנו מתקרבים לבחירות".

מוקדם יותר היום, שר הפנים אריה דרעי נפגש עם גנץ, והבהיר לו כי חשוב להגיע להסכמות. "תחליטו מה שתחליטו, תגיעו לפשרה וזה יהיה מוסכם עלינו", אמר דרעי. "חשוב שהממשלה תמשיך נוכח האתגרים הגדולים בתקופה הנוכחית". גנץ אמר לו בתגובה כי "יש הסכם עם הליכוד, וצריך לעמוד בו".

שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הערב ב'חדשות 12' ואמר כי ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את אישור התקציב לשנת 2020. "גנץ חושב רק במובנים פוליטיים", אמר כ"ץ. "אנחנו אחרי שלוש מערכות בחירות, ניסיתי לשכנע אותו להתקדם".

"אני וגנץ חברים מאותו מושב, הייתה פגישה ספונטנית", סיפר כ"ץ. "ניסיתי להסביר לגנץ כמה שרק אפשר שאחרי שחוק הקורונה הגדול עבר ואנחנו דואגים לאנשים לרשת ביטחון, צריך לדאוג גם למדינה לתקציב, לחוק הסדרים ולרפורמות. הורדתי את הכובע הפוליטי וניסיתי לשכנע אותו, בוא נלך ונתקדם ונביא צמיחה. אי אפשר להישען רק על רגל של סיוע".

"בני גנץ כשר ביטחון רוצה תקציב וכממלא מקום ראש הממשלה שמסתכל על עניינים אחרים הוא פחות רוצה", המשיך כ"ץ. "אני כשר אוצר רוצה להביא ביום ראשון תקציב ופניתי בעניין לראש הממשלה. אני מחכה לאישור שלו. אם הוא ייתן לי אור ירוק, אנחנו ערוכים להביא את התקציב ואת חוק ההסדרים, ורק אז נתפנה לוויכוחים הפוליטיים".

בראיון ל'ווינט' ציין כץ כי "התקציב החד-שנתי מוכן, כולל כל המספרים וגם חוק ההסדרים. ממש אפשר להגיש אותו כמו שהוא לממשלה בעוד ארבעה ימים". הוא הדגיש כי הוא ממתין כעת לאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להבאת התקציב לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. "יהיה לנו שם רוב, בזה אני בטוח", אמר.

ב'וואלה' דווחו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן. במהלך הפגישה הבהיר ליצמן כי "לא נסכים ללכת לבחירות בלי תקציב – זה לא אפשרי מבחינתנו". דבריו של יו"ר יהדות התורה מגיעים בעקבות החשש של המפלגות החרדיות מאפשרות שנתניהו יקדים את הבחירות מבלי לאשר תקציב, ולכן ליצמן הבהיר כי הם לא יתמכו במהלך כזה.

צילום תמונה: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו