דיווח: נתניהו וגנץ סיכמו על הקמת "מטבחון" ביטחוני – מאבק על ההרכב

ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו על הקמת פורום מצומצם לקבלת החלטות ביטחוניות רגישות, אך טרם הושגו הסכמות על זהות חברי הפורום מצד גוש הימין. ייתכן שגודל הפורום יכלול עשרה שרים יהיו "משקיפים" בכדי לשמר על הפריטטיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ סיכמו על הקמת "מטבחון" – פורום מצומצם לקבלת החלטות ביטחוניות רגישות, במקום הקבינט המדיני-ביטחוני – כך דווח ב'כאן חדשות'. התוכנית היא לאשר את הקמת המטבחון בישיבת הקבינט הקרובה ביום שלישי, אך למרות דיונים ממושכים, טרם הושגו הסכמות על זהות חברי הפורום לפחות מבחינת גוש הימין.

על פי הדיווח של גילי כהן, מבחינת מפלגת כחול לבן, הדמויות שצפויות לקחת חלק במטבחון הן גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן והשרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן. אבל בליכוד המצב מסובך יותר: הרשימה האופציונלית כוללת את שר האוצר ישראל כ"ץ, שר החינוך והאלוף במיל' יואב גלנט, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, השר זאב אלקין ושר המודיעין אלי כהן – ונוסף לכך גם השר אריה דרעי שהוא חלק מגוש הימין.

בניסיון לפשר את המחלוקות – ייתכן שגודל הפורום יכלול עשרה שרים – וגם מודל ה"משקיפים", הטריק שאיפשר להגדיל את הקבינט, יהיה קיים גם הוא במטבחון – מה שיאפשר נציגות גדולה יותר לגוש הימין תוך שמירה על עיקרון הפריטטיות. גורמים המעורים בנושא אומרים שהפרטים טרם סוכמו, אבל ההחלטה על הקמת המיטבחון נפלה. יצוין שהקבינט המדיני-ביטחוני מונה כיום 21 שרים – שווה בגודלו למספר השרים הכולל שהושבעו בממשלה הקודמת.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו