Hadas Parush/Flash90

גמזו: "הדרך לשקם את האמון אינה עוברת בסדרת החלטות נמהרות ושליפות"

פרויקטור הקורונה מגיב לכוונת בעלי עסקים להפר את החוק: "הדרך היחידה לספק מענה נכון, מקצועי וראוי לציבור הישראלי, מחייבת שיקול דעת, בחינת חלופות והצגה סדורה של ההחלטות לציבור, תוך שקיפות מלאה והסברת המשמעויות"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (שני) כי "בימים האחרונים אני מקבל פניות ובקשות רבות הנוגעות לביצוע שינויים במתווה ההגבלות במשק. בקשות אלו, בחלקן הגדול, הן נכונות ומוצדקות, המבוססות על המצוקה האמיתית אליה נקלעו אזרחים, עצמאים וחברות עסקיות. אני קשוב לכל הבקשות, לומד אותן לעומק ובוחן היטב את המשמעויות שלהן".

"יחד עם זאת", מבהיר גמזו, "הרצון האמיתי לסייע ולבצע את התיקונים והשינויים הנדרשים אינו יכול להתממש בצורה של החלטות נמהרות ומיידיות. הדרך היחידה לספק מענה נכון, מקצועי וראוי לציבור הישראלי, מחייבת שיקול דעת, בחינת חלופות והצגה סדורה של ההחלטות לציבור, תוך שקיפות מלאה והסברת המשמעויות".

עוד מסביר כי "המגבלות בתחומי המשק השונים אינן משקפות סדרה של צרכים ובעיות נקודתיות, אלא צריכות לבטא אסטרטגיה כוללת, הכורכת את ההשפעות ההדדיות ואת מכלול היבטים הנגזרים מהן, גם במישור הבריאותי, גם במישור הכלכלי וגם במישור החברתי".

"כפי שהבטחתי לציבור עם הצגת תוכנית "מגן ישראל", אנו פועלים מתוך רצון לשקם ולחזק את האמון הציבורי, ולהטמיע חוזה חדש בין הממשלה לאזרחים. הדרך לכך אינה עוברת בסדרת החלטות נמהרות ושליפות מהרגע להרגע", הוא אומר בהודעה שפרסם על רקע הקריאות של בעלי עסקים להפר את החוק ולפתוח.

לסיום אומר פרויקטור המאבק בקורונה כי "אני קורא לכולנו להתאזר בסבלנות, לעבוד בשיתוף פעולה ותוך שיקול דעת. אני משוכנע כי רק בדרך זו נוכל לעלות במהרה על דרך המלך במאבק במגיפה, להעניק לציבור כולו ביטחון ואופק לחיי שגרה, ולהבטיח את השבת הביטחון הכלכלי והחברתי לו מצפים אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו