Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: מסתמן שסגר על ערים "אדומות" ייכנס לתוקף כבר היום בקבינט

השרים יתכנסו לשיחת ועידה על תוכנית של הפרויקטור העוסקת בסגרים משתנים לפי רמות התחלואה בערים. הם צפויים לבטל את הסגר בסופ"ש. נתניהו וראש המל"ל דוחפים לסגר לילי והגבלות בכל רחבי הארץ, שישפיעו באופן מיידי. פרופ' גמזו סבור אחרת

קבינט הקורונה יתכנס היום (רביעי) ב-16:30 לישיבה בשיחת ועידה שבה יביא הפרויקטור רוני גמזו לאישור את תוכנית "הרמזור" שכוללת סגרים דיפרנציאליים על ערים אדומות והקלות על ערים ירוקות – כך דווח ב'ווינט'. ב'כאן חדשות' דווח כי מסתמן כי כבר היום יוטל סגר על "ערים אדומות". לפי גורמים המעורים בנושא, קיימת תמימות דעים בצורך בהגבלות נוספות, לצד מחלוקת בשאלה באיזה היקף הן צריכות להיות.

על פי אותם גורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת תומכים בסגר משמעותי – סגר לילי או אף סגר מלא, כדי להוריד את קצב ההדבקה. לעומתם, תומכים ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ושרים נוספים בקבינט בצעדים מידתיים הרבה יותר שיותאמו לנתוני התחלואה. בסביבת ראש הממשלה אומרים כי הוא טרם החליט בנושא וממתין לראות את הצעת הממונה גמזו מחר.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר, תוכנית הרמזור כוללת מתן סמכויות וכלים לרשויות המקומיות ולפיקוד העורף כדי להתמודד עם תמונת התחלואה לפי חלוקה לצבעים: עיר אדומה עם רמת תחלואה גבוהה, עיר כתומה, עיר צהובה ועיר ירוקה.

גמזו סייר השבוע ברשויות חרדיות אדומות ואמר לראשיהן: "ברור לנו שאם אתם רוצים לצאת ממעמד של עיר אדומה אתם יודעים יותר טוב ממני איך לעשות את זה כי אתם שולטים בעיר שלכם הכי טוב. תגידו לי מה צריך בשביל לטפל בזה". חלק מראשי הרשויות מתנגדים להוצאה של חולי קורונה למלוניות ומעדיפים להביא אוכל לבתים. את ההערות של ראשי הרשויות פועל המטה של גמזו לתרגם להצעות תכליתיות.

פרופ' גמזו הציב כמטרה לקבוע מדד אבסולוטי של מגבלות בערים לפי הצבעים ותנאים להסרתן. בתוכנית ישולבו פיקוד העורף, משטרת ישראל בתחום האכיפה, לשכת הבריאות המחוזית וקופות החולים. הערים הירוקות יתוגברו בבדיקות כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. גמזו גם ימליץ להעניק הקלות לערים ירוקות בדגש על שטחים פתוחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו