Abir Sultan/Flash90

"כמו תקופת ברקת": ביה"ס הממלכתי בקרית יובל יורחב כשלחרדים אין עדיין מוסדות

פרסום ראשון: עיריית ירושלים מקדמת הרחבת בית הספר הממלכתי "ארגנטינה" בו לומדים תלמידים משכונות אחרות בעוד תושבי השכונה החרדים מופלים ונאלצים מידי יום לשלוח את בניהם ובנותיהם ללמוד מחוץ לשכונה

יותר מאלף משפחות חרדית מתגוררות בשכונת קרית יובל בירושלים נדהמו לגלות בימים האחרונים שהעירייה מקדמת בימים אלו היתר בניה לתוספת של כ-20 כיתות לבית הספר הממלכתי "ארגנטינה" הממוקם ברחוב עמנואל אולסוונגר בשכונה. זאת למרות שתושבי השכונה החרדיים מופלים לרעה במשך שנים כשהם נאלצים מידי יום לשלוח את בניהם ובנותיהם ללמוד בשכונת בית וגן הסמוכה.

ל'מקומי JDN' נודע כי מדובר בבית ספר על אזורי בו התלמידים הלומדים במוסד אינם מחויבים להתגורר באזור בית הספר. כך שלא ברור מה ההיגיון שעומד מאחורי החלטת העירייה להרחיב בי"ס על אזורי בעוד אין פתרון לתושבי האזור החרדים.

תושב השכונה מספר על המצוקה ממנה סובלים התושבים החרדים בשכונה: "בבית ספר "היובל" שבשכונת בית וגן המיועד לבנות החרדיות של קרית יובל וממוקם משום מה במרחק המחייב נסיעה, לומדות כ120 בנות בשנתון! כשמתוכן רק מתוך הרחובות הסובבים את ביה"ס ארגנטינה, ישנן למעלה מ-40 בנות בשנתון".

עוד טוען תושב השכונה שנאלץ להקדיש זמן רב מיומו כדי לשלוח את ילדיו למוסדות הלימוד: "נגד כל הטירוף הזה שאנו חווים, מיובאים מידי יום ביומו לביה"ס הממלכתי שברחוב אולסוונגר, מאות תלמידים מכל רחבי ירושלים, רק לא מהרחובות הסמוכים, שתושביה החרדיים משוועים לעזרה".

"חייבים לעצור את הדבר הזה, ההתנהלות הזאת, הינה העתק הדבק מהתנהלות ראש העיר הקודם (ניר ברקת. י.ב.), ולא שינוי כמו שהבטיחו לנו ערב הבחירות", אומר התושב עימו שוחחנו, "אני מצפה מהמפלגות החרדיות, דבר ראשון לעצור את התוכנית הזאת, שמטרתה האחת והיחידה היא לחלן את השכונה. דבר שני, לפעול להעביר את בית הספר "היובל" ואת ת"ת "חכמת שלמה" לתוך השכונה, שתהיה נגישה וקרובה לתושבים".

תושבת השכונה ששולחת את ילדיה ללמוד מחוץ לקרית יובל מוסיפה בכאב: "בערב הבחירות האחרונות לעיריית ירושלים, הופיעו כאן הפוליטיקאים מכל המפלגות החרדיות והביעו הבנה למצוקה, והבטיחו לעזור". היא אומרת בכאב כי היא חשה שהנציגים החרדים לא פועלים כפי בהבטיחו, "לא לקיים את הבטחות שאמרו לנו שיתנו לנו בי"ס זה דבר אחד. אבל מדהים להיווכח שלא רק שלא מביאים לנו בי"ס, אלא גם יורקים בפנינו ומכפילים את ייבוא התלמידים מהחינוך הממלכתי לרחוב?".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מצוקת המבנים לציבור החרדי בקרית יובל מטופלת בימים אלו בעדיפות עליונה ובתקופה הקרובה תתפרסם תוכנית חומש לפיתרון כולל של המצוקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו