צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם של 'בין הזמנים': החתונה הגדולה בבעלזא והגאב"ד שהחלים מקורונה

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האתרוג של שר התורה, תיעוד מצמרר מאוקראינה, ראש העיר ששוחח ברמקול עם ראש הישיבה וגאב"ד מאקאווא בביקור מיוחד במעון הקדוש בתל אביב

'שיריים' שנמצא בשיא 'בין הזמנים' עוצר את סדר יומו, מתיישב בסמוך למסך המרצד, ומקליד את המדור, מדור שפקע שמו בארץ ובעולם כולו, הוא אף חושב להחליף את שמו האמיתי ל'שיריים' באופן סופי, כיוון שרבים מכירים אותו רק בשל המדור הפופולארי במיוחד הזה בו אתם נמצאים כרגע.

מה שכן, 'שיריים' שלא היה כאן בשבוע האחרון זאת מפאת האבילות הגדולה על חורבן הבית, יביא השבוע כמה תיעודים קצרים מגדולי האדמורי"ם והרבנים כשהם מתאבלים מרה על בית מקדשנו ותפארתנו, ולמצקצקים יאמר 'שיריים', שהרי מצינו דיני תשלומין בהרבה מקומות אם כן בוודאי גם לגבי תיעודים של גדולי הדור, בבחינת 'והיו עיניך רואות את מורך', וודאי שגם על זה חל דין 'תשלומין'.

תחילה יובא תיעוד מרנין של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כשהוא שוהה במעונו ובנו הגאון הגדול רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי שליט"א מגיש לו אתרוג מיוחד לרגל ט"ו באב, מרן שר התורה התרגש לראות את האתרוג זאת חודשיים בדיוק קודם חג הסוכות הקרב ובא.

'שיריים' שראה אף הוא את התיעוד התמלא כולו שמחה על החג הכי אהוב עליו שקרב ובא בצעדי ענק, כולו תקווה כי עד אז הקורונה תחלוף מן העולם, וכמו שאומרים 'עד סוכות זה יעבור', מה שכן בינתיים 'שיריים' תקוע בארץ זאת בהעדר טיסות ובצל השמיים הסגורים.

ומי שניצל את ההזדמנות והמריא לאוקראינה הוא כ"ק האדמו"ר ממעזיבוז' שליט"א, שלא יכל לפספס את ההבטחה הפלאית שהבטיח הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנא זיע"א ש"את כל הצרות יביאו אליו בתשעת הימים". הרבי נטל את מקלו הכסוף והמריא יחד עם מניין של חסידים לאוקראינה, שם השתטח קודם לכן בציון סנגורן של ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א, 'שיריים' שנשאר בארץ שלח את שליחו הנאמן להצטרף למסע וקיבל תיעוד מצמרר כיצד הרבי מתייפח בבכי תמרורים בציון המסוגל.

ומכאן בשינוי דרסטי, לחתונה שעשתה את השבוע ותפסה את כל הכותרות, הלא היא 'שמחת בית בעלזא', 'שיריים' שמתכונן לחתונה כבר זמן רב, הגיע בצהרי יום החופה לקריית בעלזא בירושלים ונעמד הכן לדווח על כל המתרחש, כעיתונאי וותיק הוא תפס פינה צדדית ומיקם את עצמו כראוי וכיאות. הזמם עבר לאיטו, אבל בסוף זה קרה, המוני החסידים התקבצו יחד בתוך 'קפסולות' ברחבת חצר בית המדרש הגדול, והמתינו לכניסת האדמו"ר שליט"א.

'שיריים' שעיניים לו בכל מקום, הצליח אף לתפוס את האדמורי"ם שהגיעו בכלל דרך ביתו של האדמו"ר, תחילה ראה את האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש שליט"א מגיע לשמחת דודו הגדול, הרבי הגיע היישר מצפת לאחר מנוחה קצרה ששהה שם יחד עם חמיו מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

לאחר מכן ראה כיצד האדמו"ר מויזני'ץ שליט"א גיסו של הרבי מבעלזא הגיע גם הוא היישר מצפת לשמחה הגדולה, קודם לכן השתתף הרבי מויז'ניץ בכינוס חירום למען בחורי הישיבות שם דבר בחובה לשמור על רמתם הרוחנית של בני הישיבות בזמנים טרופים שכאלו. התיעוד לפניכם.

והתיעוד שחרך את כל מוקדי החדשות והאתרים למיניהם, הוא התיעוד הבא, שהושג ביזע רב, התיעוד שצולם מגובה של שני קומות הגיע לאחר טיפוס קשה ומיגע של גבי עצים ואבנים, עד לרום המקום, הידיים רטטו שעה שהתיעוד תועד, אבל לבסוף, זה קרה, ואם יורשה ל'שיריים' לומר, אזי זה התיעוד של החתונה, התיעוד, בה"א הידיעה, המנגינה של החופה ברקע ואלפי החסידים משתתפים בהתרגשות בשמחת רבם הוא לא דבר של מה בכך.

'שיריים' מצטרף להמוני החסידים ומאחל, 'מזל טוב' חסידים, מזל טוב, שנזכה כולנו להשתתף רק בשמחות מתוך בריאות ושמחה כל הימים.

ומכאן לשאר הנייעס שעשו את השבוע, באמצע היום הגיע כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א לציוני אבותיו זיע"א זאת לקראת החתונה הגדולה, שמחת נישואי נכדתו שתחי' שתתקיים בראש חודש אלול הקרוב. האדמו"ר עטה צעיף לבן והתייפח בקברי הצדיקים למען ישועת הכלל והפרט. צילום: מ.י.ו.

וראש עיריית אלעד, ישראל פרוש הגיע למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שליט"א, ראש הישיבה ישב מאחורי מחיצה מיוחדת ושמע את דבריו של ראש העיר באמצעות רמקול מיוחד. התיעוד לפניכם.

וראש ישיבת 'אורייתא' הגאון רבי דוד שפר שליט"א נצפה אי שם בארצות הברית כשהוא מתברך מכ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א, 'שיריים' נזכר בריאיון מיוחד שהוא ערך בעבר עם ראש הישיבה והגעגועים צפים.

וגאב"ד מאקאווא אשדוד שחלה בקורונה הבריא בחסדי שמים ויצא השבוע לראשונה ממעונו זאת לאחר שבועות ארוכים שהיה סגור בביתו. ל'שיריים' נודע כי הוא הגיע היישר לשמחת ה'בר מצווה' במחנובקא בעלזא, 'שיריים' אף ראה את המשב"ק החדש של הגאב"ד, כולו תקווה שיהיה לו קשר טוב עם הגבאי החדש למען יהיו סקופים מעניינים לקוראי המדור. את התיעוד צילם הצלם הגדול מכולם שוקי לרר.

ואפרופו שוקי לרר, בהזדמנות זו יאחל 'שיריים' ברכת רפואה שלמה לצלם המיתולוגי של חצרות האדמורי"ם והרבנים לאחר שהוא חלה בנגיף הקורונה. יתן ה' ורק בריאות תהיה מנת חלקו כל הימים.

וגאב"ד מאקאווא שליט"א הגיע לביקור מיוחד במעונו של שאר בשרו הגאון רבי מרדכי אויערבך שליט"א רב דקהל אביר יעקב סאדיגורה בתל אביב, גדולי ישראל דנו בהלכה שעה ארוכה. התיעוד לפניכם.

'שיריים' שבכל זאת נמצא ב'בין הזמנים' יסיים את המדור בברכת שבת שלום לקוראיו הנאמנים. רק בריאות ושמחה יהודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו