Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

נתניהו: "היה ברור שהריבונות תיעשה בהסכמה אמריקנית – טראמפ עסוק בדברים אחרים"

ראש הממשלה בראיון: "אני מקווה שנוכל לקדם גם את ההכרה בריבונותנו ואולי גם עוד אינטרסים חשובים אחרים למדינת ישראל בזמן הקרוב". על ימינה: "בנט הוא מלך הסקרים, אני אשמח אם הוא יצטרף". על החלטת בג"ץ: "אין לנו רוב לתקן את הדברים וזו האמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בראיון ל'ערוץ 20' להפרת הבטחתו להחיל את הריבונות ואמר כי "מלכתחילה היה ברור שהחלת הריבונות תיעשה בהסכמה אמריקנית, כי אם לא – הרי הייתי עושה את זה כבר מזמן. גם ראשי ממשלה אחרים היו עושים את זה. כרגע הנשיא טראמפ עסוק בדברים אחרים. זה לא בראש מעייניו – ואני אומר את זה ביושר. אני מקווה שנוכל לקדם גם את ההכרה בריבונותנו, החלת הריבונות ואולי גם עוד אינטרסים חשובים אחרים למדינת ישראל בזמן הקרוב".

בראיון לליטל שמש תקף נתניהו את הצעת החוק המתוכננת של יש עתיד, שמטרתה למנוע ממנו לכהן כראש ממשלה, וקרא לה "הצעה צפון קוראנית". עוד תקף את לפיד ואמר "לפיד בא עכשיו לסלק, לרמוס, את רצונם של אזרחי ישראל שבחרו בליכוד בהנהגתי. בא לפיד, שלא יכול לנצח בבחירות, שמפסיד פעם אחר פעם, אף אחד לא רואה אותו כראש ממשלה, ובצדק, ואומר: אני אמצא דרך מלאכותית כדי להוריד את נתניהו".

על עלייתו של ח"כ נפתלי בנט בסקרים אמר כי "קל מאוד להיות ביציע, וקשה מאוד להיות במגרש. בנט הוא מלך הסקרים" והוסיף שהוא רוצה שנפתלי בנט יצטרף לממשלה "אמרתי לו מהרגע הראשון: 'תבוא, תצטרף'. לצעוק מהיציע אפשר, להקליד ציוצים זה קל, לעבוד בזירה עצמה זה יותר קשה, ואני אשמח אם הוא יצטרף".

על הפגנות נגדו: "אני מדבר על אנשים שקוראים לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו מתוך ההפגנות. לא רק שהתקשורת מעלימה את זה, היא מאשימה אותי שאני סתם 'מפברק' את זה. הם מדברים על 'בוטים' כביכול, אח"כ מגלים שאלו לא בוטים, הם עושים הפגנות עם קריאות וכתובות נאצה נגד רעייתי – אף אחד לא אומר כלום. בערוץ 12 וערוץ 13, שלא לדבר על התאגיד הידוע – אף מילה. זה מזכיר משטרים אפלים". עוד הוסיף כי ארגון ההפגנות נעשה בוודאות ע"י ארגוני השמאל ואהוד ברק.

בהתייחסות להחלטת בג"צ היום לביטול הריסת בית המחבל, אמר "אני חושב שההחלטה הזאת של בג"צ היא אומללה. אני מתכוון, אני דורש, דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור ואני אמשיך את המדיניות של הריסת בתי מחבלים כחלק מהמלחמה שלנו בטרור" והוסיף "ההחלטה הזאת של בג"צ היא החלטה שגויה. לגבי בג"צ – אין לנו רוב. אין לנו רוב לתקן את הדברים וזו האמת".

ראש הממשלה נשאל על ההתמודדות עם המצב הביטחוני בצפון ובדרום, ואמר כי כי יש פעולות צבאיות כל הזמן שמוסתרות מהציבור "אנחנו פועלים במרחב נגד גורמי טרור, ושליחיה של איראן ואיראן עצמה, שפועלת להכחיד אותה. אנחנו פועלים כל הזמן, אנחנו לא נרתעים ואנחנו לא מפסיקים. האוייבים שלנו לוקחים את זה בחשבון".

נתניהו נשאל בראיון האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה והשיב כי "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

ראש הממשלה התייחס לעימות הפוליטי על התקציב ואמר כי "צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל. אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה. נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה".

"לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות", טען ראש הממשלה בראיון. לדבריו, "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום לנושא הריבונות ועסקת המאה במהלך דיון סגור של ועדת החוץ והביטחון ואמר כי "קיימתי בנושא דיונים במערכת הביטחון, אבל לפי ההסכם הקואליציוני, שאנו עומדים בו, לא אנו צריכים להביא את זה לדיון בקבינט ובממשלה. דיון כזה לא התקיים עד כה. עמדתי ידועה כי השלום הוא אינטרס ביטחוני ולאומי, ותכניתו של הנשיא טראמפ היא תכנית מצוינת העונה לדרישות המציאות כפי שהיא ולא כפי שיש כאלה שהיו רוצים לראות. עמדתי ידועה כי בקעת הירדן צריכה להיות גבולנו המזרחי, גושי ההתיישבות וירושלים יישארו בשליטתנו. מדינת ישראל חייבת להישאר בכל מתווה מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו