צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

האוזר לממשלה: לעצור את תוקף ההחלטה של הארכת השימוש באיכוני השב"כ

יו"ר ועדת החוץ והבטחון פנה למזכיר הממשלה וביקש לעצור את תוקף ההחלטה של הארכת השימוש באיכוני השב"כ עד אשר יוצגו נתונים כלכליים הנוגעים להשפעות החלטה זו: "שיקול זה חייב לעמוד בפני שרי הממשלה כאשר הם מתבקשים להאריך את הסמכת השב"כ"

יו"ר ועדת החוץ והבטחון ח"כ צבי האוזר פנה היום למזכיר הממשלה צחי ברוורמן וביקש לעצור את תוקף ההחלטה של הארכת השימוש באיכוני השב"כ עד אשר יוצגו נתונים כלכליים הנוגעים להשפעות החלטה זו. "החלטת הממשלה ללא הצגת הנתונים הכלכליים פוגעת פגיעה של ממש באמון הציבור ולוקה בחוסר סבירות", טען.

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת החוץ והביטחון ובדיונים שקדמו לו בנושא השימוש בכלי השב"כ, נידונה האפשרות לקיצור תקופת הבידוד מ-14 יום ל-12 יום, בשים לב להשפעות הכלכליות. קיצור כאמור, יחסוך מאות אלפי ימי עבודה והוא משליך במישרין על משק המדינה. שיקול זה חייב לעמוד בפני שרי הממשלה כאשר הם מתבקשים להאריך את הסמכת השב"כ כאמור.

ואולם, בהצעת המחליטים שהובאה לעיונו של ח"כ האוזר הבוקר התגלה כי בבואה של הממשלה לאשר הארכת השימוש בכלי השב"כ, לא הוצגה לשרים המשמעות הכלכלית של מהלך זה. כך, תחת הכותרת "נתונים כלכליים וההשפעה על משק המדינה" נמצא הכיתוב: "לא רלוונטי".

הממשלה האריכה היום בשלושה שבועות את השימוש באיכוני השב"כ לסיוע באיתור חולי קורונה. ההחלטה צריכה לעבור את אישור ועדת חוץ וביטחון, כשאתמול הצהיר יושב הראש שלה, ח"כ צבי האוזר, שאם לא יקצרו את ימי הבידוד ביומיים ייתכן שלא יאשר את השימוש בכלי.

במכתב כתב ח"כ האוזר ליועמ"ש: "לתקופת הבידוד ולמספר המבודדים ישנן השלכות כלכליות. קיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 יחסוך מאות אלפי ימי עבודה למשק. לכן בבואם של השרים לאשר את האיכונים והשלכות הבידוד הארוך יש צורך להציג את המשמעות הכלכלית של המהלך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו