Fadi Fahd/Flash90

צה"ל תקף מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של חמאס; מאות פלסטינים התפרעו על הגדר

לילה חמישי ברציפות: חיל האוויר תקף בעזה עקב המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל. מאות מתושבי עזה הגיעו לגדר הגבול, וחלקם יידו מטענים לעבר כוח צה"ל. כיבוי אש טיפל בכ-19 דליקות בעוטף עזה. גורמי ביטחון: משלחת מצרית תנסה לתווך ולהרגיע את השטח

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (מוצ"ש) מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס. על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה בני אדם נפגעו. זהו הלילה החמישי ברציפות בו צה"ל תוקף יעדי חמאס ברצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

במקביל, כ-300 מתפרעים פלסטינים התקהלו סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצפון הרצועה, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל. הפעם האחרונה שבה נערכו הפרות הסדר האלימות על הגדר הייתה לפני כשנה וחצי. לפי דיווחים פלסטיניים יש ארבעה פצועים בצד הגבול העזתי.

אחרי שקולות נפץ עזים נשמעו מכיוון הגדר, במועצה האזורית שדות נגב פרסמו הודעה לתושבים: "בשעות האחרונות נשמעו קולות הדי נפץ כתוצאה מפיצוצים פנימיים בתוך רצועת עזה. מדובר בפיצוצי מטענים שנועדו להפר את שלוותנו, לא נשקפת סכנה ואין שינוי בהנחיות. אנו נמשיך ונעדכן במידה ויהיו התפתחויות".

מוקדם יותר אמרו גורמים מדיניים וביטחוניים בישראל, כי בימים האחרונים הופעל לחץ על מצרים, כדי שתתערב באופן מיידי בנעשה ברצועת עזה, על רקע כוונות חמאס לחזור לקיים הפגנות אלימות על גדר גבול הרצועה באופן קבוע. גורמי ביטחון מסרו כי משלחת מצרית תנסה לתווך ולהרגיע את השטח, כדי למנוע הידרדרות ביטחונית.

חמאס איים כי "ישראל תישא בתוצאות" בעקבות תקיפת צה"ל. לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות. "המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון.

לפחות 19 שריפות פרצו היום ברחבי העוטף בשל שיגור בלוני תבערה מהרצועה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית שער הנגב וחבל אשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו