אבל כבד בארצות הברית: ראש ישיבת טעלז הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל

אבדה לעולם התורה: הגאון הגדול רבי חיים דב קלר זצוק"ל ששימש במשך שנים רבות כראש ישיבת טעלז נפטר בשנת התשעים לחייו. היה מגדולי ראשי הישיבות בארצות הברית שישיבתו שקנתה לה שם של כבוד בכותל המזרח של עולם הישיבות בארצות הברית ושיעוריו הפכו לשם דבר בעולם התורה של אמריקה

ברוך דיין האמת: משיקאגו שבארצות הברית מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הגאון הגדול רבי חיים דב קלר זצוק"ל אשר שימש במשך שנים רבות כראש ישיבת טעלז בקליבלנד שבאוהיו, והוא בשנת התשעים לחייו.

המנוח ראש ישיבת טעלז בשיקאגו הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל היה מגדולי ראשי הישיבות בארצות הברית שעל פיו יישק כל דבר קטן כגדול, שמו הלך לפניו ורבים התדפקו על שערי ישיבתו שקנתה לה שם של כבוד בכותל המזרח של עולם הישיבות בארצות הברית.

כבר משחר נערותו היה הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל ענק בתורה ויראת שמים טהורה, את כל נערותו הוא השקיע בעסק התורה כשהוא רכון על תלמודו לילות כימים, 'פיו לא פסיק מגירסי'ה' כפשוטו ממש.

תלמידיו מספרים ל'חדשות JDN' כי ראש הישיבה ידע לחזק כל בחור ובחור, "הוא היה כמו אבא בשבילנו, הוא תמיד היה שם שמע לבעיות שלנו, קבל את כולנו במאור פנים ובלעדיו ספק גדול האם היינו מקימים בתים על אדני התורה והיראה".

שיעוריו העמוקים של ראש הישיבה הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל הפכו לשם דבר בעולם התורה של אמריקה, רבים היו מגיעים רק בכדי לשמוע את שיעוריו שהיו נמסרים בבהירות רבה ובעמקנות ולמדנות מיוחדת, במשך שעה ארוכה הוא היה בונה 'מהלכים' בלימוד ומותיר את טובי המוחות של הישיבה פעורי פה.

עבודת התפילה של ראש הישיבה הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל הייתה מן המופלאות, במשך שעות ארוכות הוא היה משתפך לפני כעונו כשהוא אומר את נוסח התפילה במתינות כמונה מעות, אנשים רבים מעידים כי תפילותיו החדירו בהם יראת שמים טהורה.

קשר עז היה לראש הישיבה עם כלל התלמידים אשר נכרכו אחריו בעבותות של אהבה ויראה, הוא הגיע לשמחות הרבים של תלמידיו והיה שם בשבילם גם שנים רבות אחרי שעזבו את כותלי הישיבה, תלמידיו מספרים כי הוא היה כמו אבא שלהם לכל דבר.

בתקופה האחרונה נחלה ונחלש ראש הישיבה הגאון רבי חיים דב קלר זצוק"ל עד שבשעה האחרונה השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרו לדאבון ליבם של אלפי תלמידיו ועולם הישיבות של אמריקה כולה. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו