Gershon Elinson/Flash90

צה"ל: רחפן נפל בשטח לבנון – אין חשש לדליפת מידע

רחפן צה"לי נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית בגבול. מצה"ל נמסר כי "אין חשש לדליפת מידע". ערוץ "אלמנאר" של חיזבאללה דיווח כי הארגון הפיל אחר הצוהריים כלי טיס ללא טייס של חיל האוויר הישראלי בשמי הכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון, וכי הכלי נמצא בידי לוחמי הארגון

צה"ל מסר הערב (מוצאי שבת) כי רחפן צבאי נפל בשטח לבנון. אל-מנאר, ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, הציג תמונה שונה וטען כי ארגונו של חסן נסראללה הפיל בשעות אחר הצהריים כלי טיס לא מאויש של צה"ל באזור הכפר עייתא א-שעב בדרום לבנון. לפי הדיווח, הרחפן שהופל נמצא בידי חיזבאללה. עוד הודגש בדיווח כי כלי הטיס חצה את הגבול לתוך שטח לבנון.

בתחילת החודש התרחש מקרה דומה, אך לצד השני, כאשר רחפן לבנון חדר לישראל אך הופל במהלך הלילה. הרחפן אותר סמוך להר חרמון, והיה במעקב שהוביל לכך שהופעל על ידי כוחותינו, שהמשיכו לאחר מכן לבצע סריקות באזור. כמו כן, בחודש יולי האחרון קרה מקרה נוסף של נפילת מל"ט ישראלי בשטחי לבנון, גם אז ללא חשש לדלף מידע במהלך האירוע.

האירוע מגיע ברקע המתיחות הביטחונית הקיימת בצה"ל בגבול הצפון, בעקבות סדרת אירועים שהתרחשו לאחרונה באזור. בין האירועים, ירי לעבר רמת הגולן, שנענה במתקפה של חיל האוויר בדרום סוריה. עוד לפני כן, בוצעה בסוריה מתקפה שיוחסה לישראל בפרסומים זרים, בה נהרגו כחמישה בני אדם, בהם פעיל חיזבאללה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו