גנץ מגיב לנתניהו: "זו לא ביקורת לגיטימית אלא ניסיון לרסק ולפרק" • צפו

ראש הממשלה החליפי דוחה את חשיפת הטיוח של המשטרה והפרקליטות בתיקי נתניהו ופרשת אום אל חיראן: "מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה. כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הגיב הערב (רביעי) בישיבת סיעת 'כחול לבן' לביקורת החריפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי הליכוד נגד המשטרה והפרקליטות ואמר כי "יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל: החל מהשוטר, החוקר, השופט, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם: זיקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו, אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם".

גנץ טען כי "מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק. מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר. כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל. לא הכל פוליטי – לא הכל אישי. נעמוד כולנו כחומה בצורה וניתן גב למערכת המשפט".

בישיבה שנערכת לקראת ישיבת ממשלה שתתכנס הערב בנושא התקציב אמר כי "הערב נאשר בממשלה את סיום התזרים לשנת 2020 על מנת לאפשר חמצן למשרדי הממשלה להמשיך לפעול בשבועות אלה. אני מודה לשר האוצר ישראל כ"ץ על העבודה המאומצת בנושא, ביחד איתי, עם ראש הממשלה ועם השר עמיר פרץ וכל שרי הממשלה".

"לצד המענה שאנחנו נותנים היום, מדינת ישראל מתנהלת ללא תקציב זמן רב. זמן רב מדי. זה משתק. זה פוגע באיתנות הפיננסית של ישראל.זה יוצר חוסר ודאות למשק. ואם בתקופה רגילה זהו מצב בעייתי, בתקופת קורונה זהו מצב בלתי נסבל. מחר בבוקר עלינו להתחיל מיד לעבוד על תקציב מדינה ל-2021".

זה לא עניין פוליטי- זה עניין בסיסי בכלכלה ובניהול תקין של מדינה. זה יסייע לעצמאים, לאלו שאיבדו את עבודתם ולכל הישראלים שנושאים לממשלת ישראל עיניים בתקופה הזו ומבקשים מאיתנו- תעבדו בשבילנו. תנו לנו יציבות. תראו לנו שיש לנו על מי לסמוך. אני פונה לראש הממשלה ולשר האוצר- זוהי השעה להוכיח לאזרחי ישראל שאנחנו כאן עבורם ולא עבור פוליטיקה קטנה. ולהחזיר את אמון הציבור בנו, נבחריו", דברי יו"ר כחול לבן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא קורה מעיתון? מפרומטר? שישחק אותה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו