Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

קושנר: סעודיה ובחריין הסכימו לפתוח את שטחן האווירי לטיסות מישראל

יועצו המיוחד של נשיא ארה"ב אמר כי אישור המדינה הוא הישג משמעותי שיוביל לקיצורי דרך משמעותיים בנתיבי הטיסה במזה"ת. עוד הוסיף: "אנחנו רואים שמדינות עושות את הדבר שהכי טוב לאינטרס שלהן. הן לא יעצרו את עצמן, ויגרמו לכך שהכול יתקע"

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר הערב (רביעי) בתדרוך לעיתונאים כי סעודיה ובחריין הסכימו לפתוח את המרחב האווירי שלהן לכל הטיסות לכיוון מזרח, לאחר שעד כה דווח כי יתאפשרו טיסות בשמי שתי המדינות רק מישראל לאיחוד האמירויות ומהאמירויות לישראל. המהלך צפוי לקצר משמעותית את זמן הטיסה של חברות תעופה ישראליות לאסיה.

"זהו מחסום גדול שהוסר, בכל יום אתם רואים חדשות טובות. יש הרבה אופטימיות באזור", אמר השליח המיוחד של הנשיא טראמפ. משמעות הדבר היא שחברות תעופה ישראליות יוכלו מעתה לחסוך זמן רב בטיסות להודו ולמזרח הרחוק ובכך לדלג על העיקוף שנהגו לעשות דרך הים האדום ומפרץ עדן בכדי לא להיכנס לשטח האווירי של סעודיה.

קושנר הדגיש בשיחה כי כיוון הרוח באזור משתנה, וכי מדינות רבות לא מוכנות שההתקדמות שלהן תיתקע בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הרבה מאוד אנשים באזור מאבדים את הסבלנות שלהם בנוגע להנהגה הפלסטינית", אמר היועץ הבכיר. הוא קרא להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ והדגיש כי תכנית טראמפ עדיין נמצאת על השולחן, ותוכל לעבור מקצה שיפורים במידה והפלסטינים יגישו הצעה נגדית. "אבל אנחנו לא עומדים לרדוף אחרי הפלסטינים", הוא אמר.

לגבי השאלה האם שר החוץ גבי אשכנזי יוזמן לטקס החתימה בבית הלבן על הסכם הנורמליזציה בשבוע הבא אמר קושנר כי זו החלטה לשיקולה של ישראל. עוד הוסיף כי "אנחנו נזמין גם דמוקרטים וגם רפובליקנים".

לגבי סוגיית מכירת מטוס ה-F35 לאמירויות הבהיר קושנר כי אין החלטה בעניין אך איחוד האמירויות נמצאת ליד איראן, והיא מאוד חשובה בהקשר הזה, "אנחנו נמצאים בדיונים מול הישראלים בעניין". קושנר ציין את העובדה שדאע"ש כבר אינו שולט בשטח "בגודל של אוהיו" ושאיראן כבר אינה מקבלת כספים מהמערב שבהן היא יכולה להשתמש למימון גרורותיה, ובעלות בריתה של ארה"ב מכבדות אותה שוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו