בני ברק העיר העשירית בגודלה בארץ • 176.556 תושבים

העלייה במספר התושבים בעיר נובעת מילודה ברוכה ומכניסת תושבים מערים אחרות, וכמו"כ מרכישת דירות רבות ע"י צעירים בשכונות וותיקות כשיכון ג', שיכון ה' ופרדס-כץ

מספר תושבי בני-ברק עומד בימים אלו, בהתאם לנתוני הלשכה למרשם אוכלוסין במשרד הפנים על 176,556 כן ירבו, לעומת 172,142 לפני כשנה. העיר בני ברק הינה העשירית בגודלה בין ישובי הארץ.

 קרא עוד:

[postim]

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי בניגוד לסטטיסטיקות שונות ולמכוני מחקר למיניהם, הרי שהנתון העדכני והאמין ביותר הוא של הלשכה למרשם אוכלוסין במשרד הפנים, שבאמצעות תוכנת "מערכת מימד 2000" נותנת עדכון שוטף ואמיתי למספרי תושבים, שכן רק בידי משרד הפנים המספרים הנכונים של תושבים נכנסים ויוצאים ונולדים בכל ישוב. הנתון האחרון לבני-ברק הוא מיום חמישי, י"א בתשרי ה'תשע"ג (27.9.12)

הדובר הוסיף, כי בהתאם לנתוני הממד של משרד הפנים, שיעור התושבים בעיר עולה בהתמדה ובאורח רצוף, חרף המצוקה הקרקעית שבה. בד בבד, דווקא בגלל המצוקה הקרקעית בה נתונה העיר, פועלת העירייה, בראשותו ובהכוונתו של הרב יעקב אשר, ראש העיר לפיתוח, לקידום ולשדרוג בכל התחומים כפיתוח כבישים קיימים וסלילות חדשים; פיתוח מערכות תעול, פיתוח גינות ותוספת מתקני משחקים, קידום מערכות מים וביוב, בשיתוף תאגיד "מי ברק"; ביצוע שינויים גיאומטריים ברחובות רבים לשיפור מצב הבטיחות והתנועה ופיתרונות תחבורתיים כמענה לעומסים ובינוי מוסדות חינוך ומציאת פיתרונות יצירתיים לבעיות החוסר בקרקעות ותוספת כיתות בעבור התלמידים הרבים המתווספים למסגרות החינוכיות המגוונות בכל אזורי העיר.

החלוקה לפי גילאים הינה: מ-0 עד 5: 31,127; מ-12-6: 28,794; מ- 17-13: 17,978; מ-21-18: 14,082; מ- 40-22: 41,057; מ-60-41: 25,152; מעל 60 – 17,916. בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסט7טיסטיקה, מספר הנפשות הממוצע למשפחה בבני-ברק הוא 4,2, והוא מהגבוהים בין הערים הגדולות והבינוניות בארץ.

גם באגף החינוך של העירייה התברר שהיתה עלייה של מאות במספר הנרשמים לגני-ילדים, ובעקבות זאת, נפתחו  כיתות גן חדשות, באזורים שונים של העיר.

עובדת הימצאות 176,556 תושבים על שטח של 7022 דונם, הגורמת לצפיפות מרובה, מצריכה מציאת פיתרונות לתוספת שטחים וקרקעות לעיר, ובמסגרת זו העלה הרב יעקב אשר, ראש העיר את הנושא בסדרת פגישות עם נציגים ממשרדי ממשלה, ובהם משרד הפנים ומשרד הבינוי והשיכון- מינהל מקרקעי ישראל לגיבוש דרכים מקצועיות לחיפוש פיתרונוות הולמים למצוקת הקרקעות, שכן השארת מצב זה על כנו מקשה גם על תוספת מבנים לבתי- ספר קיימים, לגינות ציבוריות ולפעילויות עירוניות וציבוריות מגוונות אחרות, לרווחת תושבי בני ברק.

העלייה במספר התושבים בעיר נובעת מילודה  ברוכה ומכניסת תושבים מערים אחרות, וכמו"כ מרכישת דירות רבות ע"י צעירים בשכונות וותיקות כשיכון ג', שיכון ה' ופרדס-כץ.

בעיריית בני-ברק ציינו בסיפוק את הגידול המבורך הבלתי פוסק במספר תושבי העיר בהיות בני-ברק מוקד משיכה לציבור חרדי מרחבי הארץ ובהיותה מרכז לישיבות ולמוסדות חינוך מעולים מחד גיסא ומרכז תעסוקתי ומסחרי גדול ומגוון ביותר מאידך גיסא, זאת לצד מיקומה הגיאוגרפי המעולה בגוש דן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן ירבו!!!
כל הכבוד לעיר בני ברק.
לראש העיר.
ולאברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה הותיק שמציג את העיר באור נכון.

למרות שאני ירושלמית ואיני מתגוררת בבני ברק, הכרתי לאחרונה את העיר מאז שהגעתי לרבנית יפה כהן המברכת מבני ברק, שמאוד עזרה לי חינם בעצה וברכה,
מאז יש לי רק הסתכלות חיובית על העיר.
זו עיר מלאת תורה וחסד ויש בה רבנים ורבניות דגולים.
לדעתי גם אם היא העשירית בגודל הפיזי במספר התושבים, היא כנראה הראשונה או השניה אחרי ירושלים, ביופי הרוחני ובהתנהגות העדינה והקדושה של האנשים הדגולים שחיים בה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו