למצולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה - אילוסטרציה. צילום יוסי זליגר / Flash90    

הממשלה החליטה: מערכת החינוך תיסגר החל ממחר, למעט חינוך מיוחד וחריגים

ע"פ המלצת משרד הבריאות והממונה למאבק בקורונה פרופסור רוני גמזו: הממשלה החליטה הבוקר במשאל טלפוני לסגור החל ממחר את כל מערכות החינוך כולל בתי ספר, גני ילדים, ומעונות יום. עם זאת, הממשלה החליטה לאשר את המשך הפעילות בחינוך המיוחד והחריגים

הממשלה החליטה הבוקר (רביעי) במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי פרופ׳ רוני גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך (למעט חינוך מיוחד וחריגים), כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, כבר מיום חמישי הקרוב, נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה.

כזכור, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שלח אתמול מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, ולשר החינוך יואב גלנט, בו ביקש מהם לחזור בהם מההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע להשאיר את מערכת החינוך פתוחה עם יום שישי – יום תחילת הסגר הכללי. גמזו הוסיף כי אם לא ניתן לעשות זאת באופן כולל, יסתפק בביטול הלימודים של כיתות ה' ומעלה.

"אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך עם כל המורכבות, יתכן שניתן לצמצם זאת לכיתות ה' ומעלה בלבד", כותב ממונה הקורונה. הוא מוסיף כי "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע".

גמזו כותב כי "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. יחד עם זאת, אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה".

על פי הנתונים, בשבוע שלפני פתיחת מערכת החינוך, שיעור החולים בין הגילאים 10-19 עמד על 18% ואילו בשבועיים שאחרי החזרה ללימודים זינק שיעור המאומתים והיום הוא נמצא 26%. בגילאים הנמוכים של 0-9 עלה אחוז המאומתים באחד בלבד והוא עומד על 11% בשבועיים שאחרי תחילת שנת הלימודים.

שלשום החליטה הממשלה להטיל סגר כללי החל מערב מיום שישי ולמשך שלושה שבועות בעקבות תחלואת הקורונה הגבוהה. מעת כניסתו של הסגר לתוקף, ייכנסו לתוקפן גם ההנחיות הבאות: הגבלת תנועה למרחק של 500 מטרים מהבית, סגירת מערכת החינוך. השירותים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, וחלקים מהם יפעלו על-פי הנחיות התו הסגול שהציג משרד הבריאות בעבר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה חריגים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו