Yonatan Sindel/Flash90

כבוד אחרון: מתווה מיוחד להשתתפות חולי קורונה בהלוויות

ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס פרסמה היום הנחיות מיוחדות שיפשרו לחולי קורונה מאומתים להשתתף בהלוויה של קרוב משפחתם מדרגה ראשונה, בתוך אמבולנס

חולי קורונה מאומתים המבקשים להשתתף בהלוויה, יתבקשו לפנות למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400* מוקדני המוקד יעבירו את הבקשות למנהלת המוקד. ככלל, השתתפות של חולה מאומת בהלוויה תאושר על ידי מנהלת המוקד רק אם מדובר בקרוב משפחה מדרגה ראשונה של הנפטר. ההנחיות להתנהלות תינתנה לפונה על ידי מוקד קול הבריאות. כל הבקשות תתועדנה על ידי מוקד קול הבריאות

השתתפות של חולה מאומת בהלוויה תתבצע באמבולנס בלבד, של מד"א או של חברה הפועלת באישור משרד הבריאות, ובהתאם לאופן ההתנהלות המפורט בנוהל. החולה יזמין את האמבולנס, ובעת ההזמנה יבהיר לחברת האמבולנס כי הוא חולה מאומת לקורונה המבקש לצאת להלוויה לפי נוהל זה. התשלום עבור הנסיעה באמבולנס יתבצע על ידי החולה המאומת. החולה יחבוש מסיכת פה-אף מרגע היציאה ממקום הבידוד ועד לחזרה אליו.

חולה מאושפז בבית חולים: על החולה לקבל אישור של רופא בביה"ח, כי מצבו הרפואי מאפשר יציאה ללוויה. ללא אישור רופא, המעיד כי מצבו של החולה מאפשר יציאה, לא יינתן אישור. אין צורך להוציא מכתב שחרור, אלא לתעד ברשומה את שעת היציאה והחזרה של המטופל. היציאה מהמחלקה תהיה בהתאם לנהלי בית החולים.

האמבולנס יאסוף את החולה מפתח המקום בו הוא שוהה, ובדרך חזרה יורידו בפתח אותו המקום. ההסעה תתבצע עם מיגון מתאים לחולה ולצוות האמבולנס. ל צוות מד"א המטפל בחולה לעטות כפפות, מסיכה כירורגית (אם מצב החולה הוא קל או מסיכת 95-N אם מצב החולה הוא לא קל), מגן פנים/משקף, מגן גוף למצבים מיוחדים. על החולה לעטות מסיכה כירורגית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המתווה יעבוד עד למאה שערים
כי שם יפרצו לאמבולנס

אז שזה לא יהיה במאה שערים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו