כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם • עושים 'סדר' ביום הכיפורים

עקב ריבוי המבודדים שאינם יכולים לצאת מביתם, ולאור העובדה כי רבים עתידים להתפלל ביחידות ביום הכיפורים, והכל שואלים מה מותר לומר בתפילת כיפור כשמתפללים ביחיד, ועל מה יש לדלג, לכן ראו כמה רבנים להכין מדריך קל ומקוצר למתפלל ביחיד ביום הכיפורים.

בקובץ שכותרתו: "עושים 'סדר' ביום הכיפורים", מסודר באופן ברור ונעים, כל הקטעים עליהם יש לדלג כאשר מתפללים ביחיד, לתועלת האדם הפשוט והנבוך, שרגיל במשך שנים להתפלל במנין.
במכון "מאורות אבי", שעומדים מאחרי היוזמה, מציינים כי לא רבים יודעים, למשל, שאפשר לברך "שהחיינו" בביתם ללא כלום (כי הרי אין קידוש כמובן), על עיצומו של היום הקדוש, וזו רק דוגמא אחת, עד כמה זהו דבר נצרך.
ועל כן בהיות שאי-אפשר כמובן להספיק להפיץ את הדבר בצורה ידנית, עקב הזמן הקצר, על כן כשירות לציבור ולזיכוי הרבים, אנחנו מביאים כאן את הדף כקובץ מצורף להורדה והדפסה, ומעתה כל מי שמתפלל ביחיד, או שהוריו בסיכון ואינם יכולים לצאת, ניתן להדפיס עבורם, ויוכלו להדביקו בתחילת המחזור.
אגב, יש לזכור להכין נר נשמה ל-24 שעות, ולהדליקו בסמוך לכניסת החג, ועליו לברך "בורא מאורי האש" במוצאי הצום. וכמו כן בהוראת הרבנים, גם ציבור שמתפלל במנין, ישתדלו לקצר כמה שיותר בתפילות ובניגונים כדי שישהו כמה שפחות זמן יחד.


להורת הקובץ לחץ כאן


 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד, הדפסתי לסבא שלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו